Net als in de browser tabbladen in Word

14 februari 2014 | Door redactie

De tabbladen in uw browser maken het makkelijk om te wisselen tussen verschillende websites. In Word heeft u niet van die handige tabbladen. U kunt die toch toevoegen aan Word. Microsoft heeft de mogelijkheid niet ingebouwd, maar met gratis software van andere makers kunt u toch tabbladen gebruiken in Word.

Heeft u in Word meerdere documenten tegelijk openstaan, dan zijn dat aparte vensters. Dat kan best lastig zijn als u wilt wisselen tussen de documenten. Tabbladen zouden dan een handige oplossing zijn. Net als in uw browser kunt u dan snel van het ene document naar het andere schakelen. Helaas heeft Microsoft die optie niet ingebouwd in de populaire tekstverwerker. Maar dat wil niet zeggen dat u geen tabbladen aan Word kunt toevoegen.

Tabbladen toevoegen aan Word

Er zijn namelijk gratis programma’s te vinden waarmee u toch tabbladen in Word kunt toveren. U kunt bijvoorbeeld Office Tab downloaden. Dat is beschikbaar voor Office 2003, 2007 en 2010. Werkt u met Office 2013, dan valt u jammer genoeg buiten de boot. U kunt dan alleen gebruikmaken van de betaalde versie van het programma