Screenshots maken in Office 2010

21 januari 2013 | Door redactie

Office 2013 zal binnenkort uitkomen maar de grote meerderheid werkt nog met Office 2007 en Office 2010. Microsoft heeft een aantal handige nieuwe functies toegevoegd aan het Office 2010 pakket. Zo kunt u in Word 2010 makkelijk screenshots maken van de vensters die u open heeft staan. Dat kan een afbeelding uit uw browser zijn, maar ook bijvoorbeeld van uw Outlook-inbox.

Het overstappen op de nieuwste software kost soms wat gewenning maar brengt doorgaans voordelen met zich mee. Werkt u met Office 2010, dan kunt u profiteren van een aantal nieuwe toepassingen. Zo kunt u heel makkelijk een afbeelding van internet in een Worddocument plakken.

Afbeeldingen kopiëren in Office 2010

Een screenshot voegt u in Word 2010 als volgt in:

  • Ga naar het tabblad Invoegen en klik onder Illustraties op Schermafbeelding;
  • U ziet nu een overzicht van alle vensters die u open heeft staan;
  • Klik op een venster om dat als afbeelding in Word te plakken;
    Wilt u niet het hele venster invoegen, maar slechts een stukje (bijvoorbeeld een plaatje), dan kan dat ook. Klik daarvoor weer op Schermafbeelding en vervolgens op Schermopname. Door een kader te tekenen kunt u een aangeven welk deel van het venster u naar Word 2010 wilt kopiëren.