Sponsoring

Bij sponsoring denkt u waarschijnlijk meteen aan een sport, zoals voetbal. Sportsponsoring is dan ook de populairste vorm van sponsoring. Dat is vrij logisch, omdat er veel grote sportevenementen zijn die een miljoenenpubliek bedienen. Bij sportsponsoring sluit uw organisatie een overeenkomst met een atleet, een team of een evenement. Uw organisatie levert financiële middelen, goederen of diensten. Daar staat tegenover dat de gesponsorde partij een tegenprestatie levert, meestal in de vorm van een naamsvermelding. Het sponsoren van een atleet is niet zonder risico’s. Een atleet kan immers geblesseerd raken of het middelpunt van een schandaal worden. Denk aan Lance Armstrong of Tiger Woods. Heeft u wel oren naar sportsponsoring, houd het nieuws op deze pagina dan scherp in de gaten.

 

Infographics

Kiezen van een crowdfundingplatform

Crowdfunding Publicatiedatum 12-08-2019

Crowdfunding is er in verschillende vormen. Waar u het ene project alleen door middel van donaties kunt ondersteunen, werkt een ander project met investeringen in aandelen....

Vraag en antwoord

Moeten wij een organisatie als sponsor zien als wij een donatie krijgen?
Het verschil tussen doneren en sponsoring is vaak niet helemaal duidelijk, zelfs niet voor de betrokken partijen. Organisatie X zegt bijvoorbeeld ‘een goed doel te sponsoren’, terwijl het eigenlijk om een pure donatie gaat: de organisatie hoeft niets terug te hebben voor de... Lees het hele antwoord