Tijdwinst dankzij handige timemanagement-apps

20 september 2018 | Door redactie

Door tijd te besparen met timemanagement-apps, houdt u meer tijd over voor extra werk waar u anders niet aan toe komt. Stress neemt af en u heeft alles beter in de hand!

Waar sommige apps voor timemanagement (tools) er vooral voor zorgen dat u lopende en toekomstige taken overzichtelijk op een rijtje heeft, zijn onderstaande apps ook geschikt om met uw team samen te werken. In één oogopslag ziet ieder teamlid welke taken nog gedaan moeten worden en door wie.

Wunderlist

Wunderlist is een app voor het maken van to-do-lijstjes. De lijstjes hebben een afvinkfunctie, waarna de volbrachte taken onderaan de lijst geplaatst worden. U kunt taken toebedelen, reacties geven, einddata en reminders invullen. Op een overzichtelijke manier geeft de applicatie weer welke taken nog lopen en welke gereed zijn. Met een druk op de knop deelt u de doelen met uw team.

Todoist

Deze timemanagement-app houdt de dagelijkse voortgang bij van al uw projecten. Leidt u, of zit u in, meerdere teams? In de app kunt u meerdere projecten kwijt. Taken zijn toe te voegen vanuit de app op de telefoon en vanaf de computer. Uw taken worden tussen de verschillende apparaten gesynchroniseerd zodat u altijd en overal up-to-date bent. U kunt taken toevoegen, delegeren en reageren op projecten. Todoist kan eenvoudig integreren met onder andere Google Agenda, Dropbox, Outlook en Gmail.

Trello

Deze app helpt u taken op een rijtje te krijgen en er samen met uw teamgenoten aan te werken. De interface van Trello is overzichtelijk doordat alle taken en projecten vastgepind worden aan een digitaal bulletinboard. Elk project bestaat uit een post, wat een taak, doel of nieuw idee kan zijn. Teamleden kunnen reacties plaatsen, checklists of bijlages toevoegen, of nieuwe taken aanmaken. Boven de gepinde taak staat of het nog gedaan moet worden, lopend of klaar is. De voortgang is daardoor snel te zien en te volgen.