Aansporen tot betalen

Als u uw debiteurenbeleid opstelt, moet u ook bepalen wanneer u begint met het aanmanen van de klant. Een klant die de afspraak niet nagekomen is en nog niet binnen de betalingstermijn betaald heeft, moet u aansporen tot betalen. Een telefoontje kan effectief zijn, zeker bij debiteuren die u persoonlijk kent. Maar u zult vast niet ontkomen aan schriftelijke aanmaningsprocedures. Deze vaktool helpt u bij de te ondernemen stappen tijdens het schriftelijk aanmanen.

Download de tool
Direct toepasbaar in de praktijk

Stappenplan - MS Word - 67.27 kb

  • Ontwikkeld door experts in samenwerking met de redactie van Rendement Uitgeverij.
  • U ontvangt automatisch bericht bij een update van de tool
Deze tool komt voor in de volgende trajecten:
Debiteurenbeheer
37 tools

Proefabonnement Themadossiers Salaris Rendement

Gerelateerd aan deze tool

Laatst toegevoegd

Meest gelezen

E-learningcursussen

  • Debiteurenbeheer
    • Videocollege 10 minuten

    Het betalingsmoraal ligt lager dan normaal tijdens de crisis. Dat heeft u waarschijnlijk al wel gemerkt aan het contact met uw klanten. Wat moet u precies doen als uw klanten laat,...

  • Werken met subgrootboeken
    • Videocollege 8 minuten

    Wilt u uw kennis over financiële administratie verbeteren en verfijnen, dan biedt deze cursus uitkomst. Subgrootboeken bieden u een methode om heel snel de stand van zaken wat...

Heeft u een vraag over Debiteurenbeheer?

MKB Kredietcoach

Diverse adviseurs

MKB-kredietcoach
Adviseur is nu beschikbaar