Bespreking voor akkoord, geen overeenkomst

Pas als beide partijen in een onderhandeling een akkoord met elkaar hebben bereikt, is er sprake van een overeenkomst. Voor die tijd kunt u het onderhandelingsproces zonder gevolgen afbreken. Dit geldt veelal voor dagelijkse transacties. Bij meer complexe, langdurige onderhandelingen kan de situatie zich voordoen dat u zich ondanks het ontbreken van een akkoord, niet meer terug mag trekken. Om te voorkomen dat de tegenpartij valse verwachtingen heeft over het ontstaan van een overeenkomst, is het verstandig om altijd aan de andere partij duidelijk te maken over welke zaken u nog wilt onderhandelen voordat er sprake is van een overeenkomst. Daarvoor kunt u deze voorbeeldbrief gebruiken.

Download de tool
Direct toepasbaar in de praktijk

Maatwerkbrief - MS Word - 58.83 kb

  • Ontwikkeld door experts in samenwerking met de redactie van Rendement Uitgeverij.
  • U ontvangt automatisch bericht bij een update van de tool
Deze tool komt voor in de volgende trajecten:
Verkoopzaken
26 tools

Gerelateerd aan deze tool

Laatst toegevoegd

  • Verzendkosten toch terugbetalen?

    Een klant van onze webwinkel eist dat ons bedrijf ook de verzendkosten terugbetaalt na een retourzending, maar we hebben op onze site vermeld dat we dat niet doen. De...

  • Hoe stuurt u social media?

    Zorg voor een duidelijk onderscheid tussen de kanalen van uw organisatie en de privégesprekken die werknemers of vrijwilligers voeren via social media. Maak bij...

  • Wat is een remote helpdesk?

    Dat is een service die door de ondersteunende ICT-afdeling in uw organisatie of door externe partijen geleverd kan worden waarbij een supportmedewerker via een (inter)netwerkverbinding...

Meest gelezen

  • Verzendkosten toch terugbetalen?

    Een klant van onze webwinkel eist dat ons bedrijf ook de verzendkosten terugbetaalt na een retourzending, maar we hebben op onze site vermeld dat we dat niet doen. De...

  • Hoe stuurt u social media?

    Zorg voor een duidelijk onderscheid tussen de kanalen van uw organisatie en de privégesprekken die werknemers of vrijwilligers voeren via social media. Maak bij...

Heeft u een vraag over Klantenservice?

Richard van Berkel

Directeur en adviseur

LVB Networks
Adviseur is nu beschikbaar