BTW en uw administratieverplichting

Ondernemers hebben de mogelijkheid om BTW terug te vragen. Daarvoor is de BTW-aangifte waarin de BTW van de voorbelasting wordt afgetrokken. Rondom de BTW is dus ook een administratie- en bewaarverplichting. De facturen spelen een centrale rol in deze administratie en moeten bijvoorbeeld zeven jaar bewaard worden. Bovendien moeten de facturen aan bepaalde eisen voldoen. Deze tool geeft u meer inzicht in uw administratieverplichtingen van de BTW-administratie.

Download de tool
Direct toepasbaar in de praktijk

Checklist - MS Word - 84.65 kb

  • Ontwikkeld door experts in samenwerking met de redactie van Rendement Uitgeverij.
  • U ontvangt automatisch bericht bij een update van de tool
Deze tool komt voor in de volgende trajecten:

Gerelateerd aan deze tool

Laatst toegevoegd

Meest gelezen

  • BTW berekenen bij betalingskorting?

    Onze onderneming geeft afnemers een betalingskorting als zij de factuur contant afrekenen of uiterlijk binnen 14 dagen betalen. Over welk bedrag moet ik BTW berekenen?

  • Moeten we BTW berekenen over de VOG?

    Onze opdrachtgever betaalt de kosten van een VOG (Verklaring omtrent gedrag) rechtstreeks aan de gemeente. Maar wij als payrollorganisatie houden dit bedrag in bij de...

  • Hoe BTW bij omzetbonus verwerken?

    In het eerste kwartaal van dit jaar wil ik één van mijn trouwe afnemers een omzetbonus verstrekken. Kunt u mij aangeven hoe het zit met de BTW over deze...

Heeft u een vraag over Aangifte BTW?

Hans van der Ven

Adviseur financiële administratie, fiscale zaken en non-profit

Finovion
Adviseur is nu beschikbaar