De macht van de media: verschillende theorieën

Over de macht van de media zijn de meningen verdeeld. Zo zijn er in de loop van de tijd ook diverse theorieën over ontstaan. De ene wat verouderd, de ander zeer actueel. Iedere theorie is in bepaalde mate toe te passen in de praktijk. Deze tool behandelt de Agendasettingtheorie, Injectienaaldtheorie (ook wel bekend als de ‘Stimulus-responstheorie’), Kennisklooftheorie, Myceliummodeltheorie, Two-Step Flowtheorie en Uses-and-gratificationtheorie.

Download de tool
Direct toepasbaar in de praktijk

Begrippenlijst - MS Word - 80.20 kb

  • Ontwikkeld door experts in samenwerking met de redactie van Rendement Uitgeverij.
  • U ontvangt automatisch bericht bij een update van de tool
Deze tool komt voor in de volgende trajecten:

Gerelateerd aan deze tool

Laatst toegevoegd

Meest gelezen

  • Wat is actiecommunicatie?

    Door gebruik te maken van actiecommunicatie, probeert u het gedrag van uw doelgroep te beïnvloeden. Wat wilt u dat men doet en hoe krijgt u dat voor elkaar? Denk...

  • Wat is themacommunicatie?

    U kunt themacommunicatie inzetten om uw imago of naamsbekendheid op te bouwen. U probeert vooral door middel van verschillende media de kennis over uw organisatie onder...

E-learningcursussen

  • Online marketing
    • Videocollege 29 minuten

    Als u een website heeft, wilt u natuurlijk graag dat mensen deze bezoeken. U kunt natuurlijk adverteren via de traditionele printmedia, maar tegenwoordig zijn er efficiëntere middelen....

  • ROI berekenen van social media
    • Videocollege 12 minuten

    Hoewel inmiddels duidelijk is dat het fenomeen social media een blijvertje is en dat het zijn meerwaarde heeft bewezen, zijn er in iedere organisatie wel twijfelaars te vinden. Zij...

Heeft u een vraag over Media?

Richard van Berkel

Directeur en adviseur

LVB Networks
Adviseur is nu beschikbaar