Een personeelsdossier maken

U bent verplicht om voor iedere werknemer vanaf de start van zijn dienstverband een personeelsdossier te maken en bij te houden. Daarin moet u allerlei belangrijke documenten opnemen die betrekking hebben op de werknemer. Denk aan de arbeidsovereenkomst, persoonlijke gegevens, afspraken over werktijden en vergoedingen, een overzicht van ziekteverzuim en verslagen van functionerings- en beoordelingsgesprekken. In deze checklist vindt u een overzicht van hoofdstukken en het soort informatie dat u daarin op moet nemen voor een personeelsdossier.

Download de tool
Direct toepasbaar in de praktijk

Checklist - MS Word - 69.51 kb

  • Ontwikkeld door experts in samenwerking met de redactie van Rendement Uitgeverij.
  • U ontvangt automatisch bericht bij een update van de tool
Deze tool komt voor in de volgende trajecten:

Gerelateerd aan deze tool

Laatst toegevoegd

Meest gelezen

E-learningcursussen

  • Dossieropbouw bij disfunctioneren
    • Videocollege 10 minuten

    Kunt u afscheid nemen van een werknemer die slecht functioneert zonder een (goed) ontslagdossier? Soms is het antwoord ‘ja’ omdat een werknemer bereid is om akkoord te gaan...

  • AVG: privacyregels op en rond de werkvloer
    • Videocollege 20 minuten

    De privacyregels die de AVG voorschrijft, hebben ook betrekking tot een aantal belangrijke personeelskwesties, zoals personeelsdossiers, identificatieplicht, internetprotocol, thuiswerken,...

Heeft u een vraag over Personeelsdossier?

Ruud de Leede

Docent, Register Casemanager, Mediator

CS Opleidingen
Adviseur is nu beschikbaar