Hoe bouw ik een personeelsdossier op?

Het is van belang dat u zorgvuldig een personeelsdossier opbouwt van werknemers. Het geeft u een overzicht van de voortgang en ontwikkeling van een werknemer. Daarnaast dient het vaak ter onderbouwing van ontslag. In een personeelsdossier slaat u in principe alle afspraken op die tussen werkgever en werknemer zijn gemaakt. Deze tool helpt u bij het consequent en eenduidig opbouwen van een personeelsdossier.

Download de tool
Direct toepasbaar in de praktijk

Naslagwerk - MS Word - 76.89 kb

  • Ontwikkeld door experts in samenwerking met de redactie van Rendement Uitgeverij.
  • U ontvangt automatisch bericht bij een update van de tool
Deze tool komt voor in de volgende trajecten:

Gerelateerd aan deze tool

Laatst toegevoegd

Meest gelezen

E-learningcursussen

  • Dossieropbouw bij disfunctioneren
    • Videocollege 10 minuten

    Kunt u afscheid nemen van een werknemer die slecht functioneert zonder een (goed) ontslagdossier? Soms is het antwoord ‘ja’ omdat een werknemer bereid is om akkoord te gaan...

  • AVG: privacyregels op en rond de werkvloer
    • Videocollege 20 minuten

    De privacyregels die de AVG voorschrijft, hebben ook betrekking tot een aantal belangrijke personeelskwesties, zoals personeelsdossiers, identificatieplicht, internetprotocol, thuiswerken,...

Heeft u een vraag over Personeelsdossier?

Ruud de Leede

Docent, Register Casemanager, Mediator

CS Opleidingen
Adviseur is nu beschikbaar