Zakelijke communicatie

Het begrip 'zakelijke communicatie' is bijzonder divers: eigenlijk is het alle communicatie die in naam van uw functie of organisatie wordt gebezigd. Dat kunnen schriftelijke uitingen zijn, zoals (nieuws)brieven, brochures en e-mails, maar ook mondelingen uitingen als interne en externe gesprekken en vergaderingen.

Op deze themapagina vindt u taalzaken als spelling, tekstopbouw en gesprekstechnieken, tips over communicatiemiddelen als e-mail en WhatsApp tot de beveiliging van documenten.

Nieuws

Frustratie #1 bij videomeeting: haperende techniek

28-03-2024

Vergaderen op afstand kost vaak onnodig veel tijd en kan irritaties opwekken. Gebrek aan kennis van de techniek en onvoldoende geschikte tec...

Ruis in de communicatie met thuiswerkers

13-03-2024

Nu werknemers hoe langer hoe vaker plaats- en tijdonafhankelijk werken, is persoonlijk contact en directe communicatie met de werkgever en c...

Zorg voor draagvlak bij introductie nieuwe huisstijl

07-03-2024

Vóórdat een organisatie met een nieuwe huisstijl naar buiten treedt, moet ze eerst intern de zaakjes op orde hebben. Logistiek en administra...

Een moeizaam gesprek bijsturen

21-02-2024

Gesprekken lopen niet altijd even vlot of positief. Soms is een gesprekspartner erop uit de ander te ondermijnen of te beledigen. De reactie...

Recent verschenen