Zakelijke communicatie

Het begrip 'zakelijke communicatie' is bijzonder divers: eigenlijk is het alle communicatie die in naam van uw functie of organisatie wordt gebezigd. Dat kunnen schriftelijke uitingen zijn, zoals (nieuws)brieven, brochures en e-mails, maar ook mondelingen uitingen als interne en externe gesprekken en vergaderingen.

Op deze themapagina vindt u taalzaken als spelling, tekstopbouw en gesprekstechnieken, tips over communicatiemiddelen als e-mail en WhatsApp tot de beveiliging van documenten.

Nieuws

Struikelblok bij zakelijk schrijven: do’s en don’ts

18-04-2024

Steeds meer Engelse woorden en uitdrukkingen vinden hun weg naar de Nederlandse taal. Dat wil niet zeggen dat de juiste schrijfwijze ook met...

Effectieve managers geven ook genoeg complimenten

17-04-2024

Leidinggevenden hebben de neiging om vooral negatieve of corrigerende feedback te geven. Maar de werking daarvan wordt overschat. Bovendien...

Frustratie #1 bij videomeeting: haperende techniek

28-03-2024

Vergaderen op afstand kost vaak onnodig veel tijd en kan irritaties opwekken. Gebrek aan kennis van de techniek en onvoldoende geschikte tec...

Ruis in de communicatie met thuiswerkers

13-03-2024

Nu werknemers hoe langer hoe vaker plaats- en tijdonafhankelijk werken, is persoonlijk contact en directe communicatie met de werkgever en c...

Recent verschenen