Bedenktijd online aankopen

Webwinkels winnen nog steeds aan populariteit en omzet. Aangezien meer en meer digitaal wordt verkocht, zijn enkele jaren geleden ook de regels aangepast. Zo is er aan de bedenktijd gesleuteld. Zo heeft de consument nu 14 dagen bedenktijd in plaats van 7. Die bedenktijd gaat in op het moment dat het bestelde pakket in handen is van de consument. Voorheen ging de bedenktijd al in op het moment dat er een overeenkomst werd gesloten online. Deze infographic laat overzichtelijk hoe lang de bedenktijd van de consument precies is en met welke andere zaken u rekening moet houden.

Download de tool
Direct toepasbaar in de praktijk

Infographic - PDF - 543.79 kb

  • Ontwikkeld door experts in samenwerking met de redactie van Rendement Uitgeverij.
  • U ontvangt automatisch bericht bij een update van de tool
Deze tool komt voor in de volgende trajecten:

Gerelateerd aan deze tool

Laatst toegevoegd

  • Verzendkosten toch terugbetalen?

    Een klant van onze webwinkel eist dat ons bedrijf ook de verzendkosten terugbetaalt na een retourzending, maar we hebben op onze site vermeld dat we dat niet doen. De...

  • Wie betaalt een defect product?

    Wij hebben een webwinkel waarin we producten verkopen die we zelf inkopen bij verschillende leveranciers. Laatst stuurde een klant een defect product terug. Wij vervingen...

Meest gelezen

  • Hoe moet mijn nieuwsbrief eruit zien?

    Onze nieuwsbrief is aan vernieuwing toe. Omdat de abonnees erg tevreden zijn over de nieuwsbrief, willen we alleen hier en daar wat verbeteringen doorvoeren. Op welke...

  • Hoe zit het met de postbezorging?

    Onze webwinkel levert via briefpost producten aan consumenten. In deze tijden tel je niet meer mee als je product niet sneller dan het licht op de deurmat van de klant...

Heeft u een vraag over Webwinkel?

Richard van Berkel

Directeur en adviseur

LVB Networks
Adviseur is nu beschikbaar