Onderwerpen uit het Arbobesluit voor de werkplek

Goede arbeidsomstandigheden zijn voor kantoormedewerkers een belangrijke voorwaarde om hun werk goed te doen. ‘Even een kantoor inrichten’ is echter gemakkelijker gezegd dan gedaan. Voor elke werkplek heeft u te maken met regels. Bij kantoorinrichting is de Arbowet het uitgangspunt, al vindt u nadere richtlijnen vooral in het Arbobesluit en in de arbocatalogus van uw branche. Bedenk wel dat niet iedere catalogus hier aandacht aan besteed, dat is per branche verschillend. In deze vaktool vindt u een overzicht van onderwerpen uit het Arbobesluit die u voorschrijven waarmee u rekening moet houden bij het inrichten van de werkplek.

Download de tool
Direct toepasbaar in de praktijk

Checklist - MS Word - 66.91 kb

  • Ontwikkeld door experts in samenwerking met de redactie van Rendement Uitgeverij.
  • U ontvangt automatisch bericht bij een update van de tool
Deze tool komt voor in de volgende trajecten:

Gerelateerd aan deze tool

Laatst toegevoegd

Meest gelezen

Heeft u een vraag over Kantoorinrichting?

Dick van Deventer

Advocaat arbeidsrecht

Valegis Advocaten
Adviseur is nu beschikbaar