Persoonlijke vaardigheden

Welke functie u ook bekleedt, persoonlijke vaardigheden heeft u altijd nodig. Denk aan onderhandelen, overleggen, vergaderen, rapporteren, budgetteren, leidinggeven of netwerken. Hoe beter u dit soort persoonlijke vaardigheden beheerst, hoe beter u uw werk kunt doen.

Natuurlijk is er ook nog een heel assortiment aan sociale vaardigheden die u van pas kunnen komen, zoals luisteren, kritiek en complimenten geven en ontvangen, overtuigen en uw vermogen om zich in te leven in een ander. Persoonlijke vaardigheden zijn in feite de smeerolie voor uw functioneren, ongeacht uw functie. Investeren in uw persoonlijke vaardigheden loont dus altijd.

Gerelateerde thema's

Leidinggeven

Nieuws

Omzeil de valkuilen van het POP

27-03-2024

De geplande ontwikkeling in een persoonlijk ontwikkelingsplan (POP) raakt vaak op de achtergrond als werknemers weer overgaan tot de orde va...

Vijf veelvoorkomende foutmeldingen in Excel

20-03-2024

Gebruikers kunnen onverwachts geconfronteerd worden met een vervelende foutmelding in Excel. Bijvoorbeeld over een vage code die zich in een...

Ruis in de communicatie met thuiswerkers

13-03-2024

Nu werknemers hoe langer hoe vaker plaats- en tijdonafhankelijk werken, is persoonlijk contact en directe communicatie met de werkgever en c...

Stretch assignments rekken ontwikkeling op

06-03-2024

Groei komt niet vanzelf. Een werkgever weet dat als opleidingsverantwoordelijke als geen ander. Om de ontwikkeling van het personeel actief...

Recent verschenen