Werkgeversverklaring opstellen

Een werknemer moet in bepaalde situaties een werkgeversverklaring aanleveren, bijvoorbeeld bij het aanvragen en afsluiten van een hypotheek. In deze verklaring wordt de inkomenssituatie van de werknemer toegelicht en het bevat ook een intentieverklaring. Deze verklaring is vooral voor werknemers met een contract voor bepaalde tijd van belang. Een werkgever die aangeeft de intentie te hebben een werknemer na zijn tijdelijke contract voor onbepaalde tijd in dienst te nemen verstevigt de positie van de werknemer met een tijdelijk contract. Deze intentie is voor bijvoorbeeld hypotheekbanken een belangrijke indicatie voor het bepalen van de inkomenssituatie en het daarbij te lenen bedrag als hypotheek.

Download de tool
Direct toepasbaar in de praktijk

Formulier - MS Word - 67.71 kb

  • Ontwikkeld door experts in samenwerking met de redactie van Rendement Uitgeverij.
  • U ontvangt automatisch bericht bij een update van de tool
Deze tool komt voor in de volgende trajecten:

Gerelateerd aan deze tool

Laatst toegevoegd

Meest gelezen

  • Zijn zonnepanelen aftrekbaar in de IB?

    Ik overweeg om zonnepanelen aan te schaffen en heb begrepen dat ik de BTW op de aanschaf kan terugvragen. Nu vroeg ik mij af of er ook aftrekmogelijkheden zijn in de...

  • Hoe werkt de bijleenregeling precies?

    Eind vorig jaar heb ik mijn woning verkocht. De opbrengst van de woning was meer dan de hypotheekschuld. Ik heb inmiddels een nieuwe koopwoning op het oog. Nu heb ik...

  • Is huis op de zaak zetten voordeliger?

    Ik heb onlangs een nieuwe woning gekocht. De woning heeft een aanbouw die ik gebruik als kantoorruimte voor mijn zaak. De woning kan ik dus volledig tot het ondernemingsvermogen...

Heeft u een vraag over Eigen woning?

Jeroen Hettema

Adviseur financiële administratie, fiscale zaken en non-profit

Finovion
Adviseur is nu beschikbaar