Tools

Sociale commissie instellen

Checklist | Zakelijke communicatie | 15-01-2024

In deze checklist leest u wat er allemaal nodig is voor het instellen van en werken met een sociale commissie.

Gespreksvaardigheden: van luisteren tot feedback geven

Checklist | Zakelijke communicatie | 19-12-2023

Met de juiste gespreksvaardigheden haalt u meer uit bijvoorbeeld een beoordelings- of functioneringsgesprek. Deze tool geeft u de handvaten.

Tips voor de afwezigheidsmelding

Video | Zakelijke communicatie | 13-07-2023

Als u met vakantie gaat stelt u vast een afwezigheidsmelding in voor uw e-mail. Zet die melding nog effectiever in met deze tips.

Voer een gedegen adviesgesprek

Gesprekshandleiding | Zakelijke communicatie | 08-03-2022

Gebruik deze gesprekshandleiding om een gedegen adviesgesprek te voeren.

Het juiste communicatiemiddel voor formele berichten

Video | Zakelijke communicatie | 03-03-2022

U mag u álle communicatiemiddelen gebruiken voor formele berichten. Maar de verzender moet bewijzen dat het bericht ook ontvangen is.

Rendements dictee vol valkuilen

Video | Zakelijke communicatie | 30-12-2020

Toets of uw vaardigheid in spelling is opgewassen tegen de valkuilen die zijn verzameld in dit dictee. Dominik van Mierlo leest het voor.

Een rapport of plan logisch opbouwen in zes stappen

Stappenplan | Zakelijke communicatie | 29-12-2020

Een goed gestructureerde tekst loodst de lezer vloeiend door de tekst heen. Met welke stappen bouwt u uw rapport of plan optimaal op?

Schriftelijke mededeling overlijden (oud-)collega

Maatwerkbrief | Zakelijke communicatie | 22-10-2019

Het is een zeer trieste zaak: het overlijden van een (oud-)collega. Met deze tool kunt u de werknemers op de hoogte brengen.

Intranet invoeren

Stappenplan | Zakelijke communicatie | 08-08-2019

Intranet kan 'n waardevolle aanvulling zijn op de interne communicatie van uw organisatie, zeker in coronatijd. Wat zijn de aandachtspunten?

Bedrijfsgedragscode

Reglement | Zakelijke communicatie | 07-08-2019

Er zijn gedragsregels voor het omgaan met klanten, leveranciers, concurrenten en derden. Wat kunt u daarover vastleggen?