Het begrip 'zakelijke communicatie' is bijzonder divers: eigenlijk is het alle communicatie die in naam van uw functie of organisatie wordt gebezigd. Dat kunnen schriftelijke uitingen zijn, zoals (nieuws)brieven, brochures en e-mails, maar ook mondelingen uitingen als interne en externe gesprekken en vergaderingen.
Op deze themapagina vindt u taalzaken als spelling, tekstopbouw en gesprekstechnieken, tips over communicatiemiddelen als e-mail en WhatsApp tot de beveiliging van documenten.
Leidinggevenden hebben de neiging om vooral negatieve of corrigerende feedback te geven. Maar de werking daarvan wordt overschat. Bovendien...
Vergaderen op afstand kost vaak onnodig veel tijd en kan irritaties opwekken. Gebrek aan kennis van de techniek en onvoldoende geschikte tec...
Nu werknemers hoe langer hoe vaker plaats- en tijdonafhankelijk werken, is persoonlijk contact en directe communicatie met de werkgever en c...
Vóórdat een organisatie met een nieuwe huisstijl naar buiten treedt, moet ze eerst intern de zaakjes op orde hebben. Logistiek en administra...