Als u weet wat personal branding is en hoe u kunt bepalen wat uw eigen merk is, is de volgende stap het toepassen van de theorie in de prakt...
Het is een groot goed in de zakelijke omgeving: professionaliteit. Of u nu zit te lunchen met een belangrijke zakenrelatie of een beoordelin...
E-mail is zowel zakelijk als persoonlijk gezien nog altijd een veelgebruikt communicatiemiddel. Eén belangrijk aspect blijft vaak wat onbeli...
Het is belangrijk om te communiceren met zakelijke relaties, en daarbij kunnen podcasts een handig middel zijn. Dit zijn een soort radio-uit...
U heeft eindeloos veel mogelijkheden om formele berichten te zenden. Per aangetekende brief bijvoorbeeld. Dat ziet er serieus uit, maar of d...
Fijn als in uw organisatie ondersteuning aanwezig is om de helpende hand te bieden bij IT-problemen. Een IT-helpdesk inrichten en bemensen i...
De ene doelgroep is de andere niet. Spreekt een wetenschappelijke tekst hoogopgeleide professoren aan, de gemiddelde Nederlander kan er wein...
De spelling, leestekens en structuur zijn belangrijk voor een begrijpelijke tekst, maar dat is niet alles wat nodig is voor het overbrengen...
Leestekens helpen lezers uw teksten beter te begrijpen. Bovendien zorgt het juiste gebruik van leestekens, samen met een goede zinsbouw en d...
U moet in uw werk veel communiceren. Met uw medewerkers, collega’s, de directie en zakenrelaties. Doet u dat regelmatig schriftelijk, dan he...