Zonder offertes is het moeilijk zakendoen. De meeste klantrelaties komen tot stand na een nette eerste offerte, die uitmondt in een goede sa...
Slechtnieuwsgesprekken zijn waarschijnlijk de gesprekken waar u het meest tegen opziet. U moet in zulke gesprekken namelijk iets vertellen w...
Voert u een gesprek niet met één persoon, maar met een groep mensen, dan wordt het gelijk veel moeilijker om dit gesprek echt effectief te l...
Je kunt je vast wel redden als je een eenvoudige e-mail of brief in het Engels of Duits moet opstellen. Het is andere koek als je moet prate...
U moet in uw werk veel communiceren. Met uw medewerkers, collega’s, de directie en zakenrelaties. Doet u dat regelmatig schriftelijk, dan he...
Hoe vaak is ‘simpele’ miscommunicatie niet de oorzaak van conflicten? Hoe vaak is goed, of in ieder geval beter, met elkaar communiceren nie...
Sinds techmiljardair Elon Musk er de scepter zwaait, gaat het er bij socialmediaplatform Twitter nogal chaotisch aan toe. Ontslagen van werk...
Uw OR kan nog zulke goede inhoudelijke argumenten hebben om uw bestuurder te overtuigen van uw inzichten, vaak geven cijfers toch de doorsla...
We leven in een wereld met steeds meer, al dan niet digitale, communicatiemogelijkheden. ‘Mooi’, denkt u wellicht, ‘des te meer manieren om...
‘Ik kan het wel blijven herhalen, maar mijn medewerkers begrijpen het toch niet’... een uitspraak die u had kunnen bezigen? Vaak geven leidi...