Verdiepingsartikelen

Personal branding: ontdek uw eigen merk

Marketing | 11 minuten | 10-11-2022

Als u weet wat personal branding is en hoe u kunt bepalen wat uw eigen merk is, is de volgende stap het toepassen van de theorie in de prakt...

Professioneel voor de dag komen als ondernemer

Persoonlijke vaardigheden | 11 minuten | 10-11-2022

Het is een groot goed in de zakelijke omgeving: professionaliteit. Of u nu zit te lunchen met een belangrijke zakenrelatie of een beoordelin...

Het nut van snel reageren via e-mail

Zakelijke communicatie | 3 minuten | 29-12-2021

E-mail is zowel zakelijk als persoonlijk gezien nog altijd een veelgebruikt communicatiemiddel. Eén belangrijk aspect blijft vaak wat onbeli...

Zakelijke podcast: waar moet u op letten?

Zakelijke communicatie | 3 minuten | 29-12-2021

Het is belangrijk om te communiceren met zakelijke relaties, en daarbij kunnen podcasts een handig middel zijn. Dit zijn een soort radio-uit...

Contract opzeggen met aangetekende brief, of is een e-mail ook genoeg?

Ondernemingsrecht | 6 minuten | 07-12-2021

U heeft eindeloos veel mogelijkheden om formele berichten te zenden. Per aangetekende brief bijvoorbeeld. Dat ziet er serieus uit, maar of d...

De IT-helpdesk inrichten

Zakelijke communicatie | 8 minuten | 29-07-2021

Fijn als in uw organisatie ondersteuning aanwezig is om de helpende hand te bieden bij IT-problemen. Een IT-helpdesk inrichten en bemensen i...

Het juiste taalniveau voor de doelgroep kiezen

Zakelijke communicatie | 4 minuten | 30-12-2020

De ene doelgroep is de andere niet. Spreekt een wetenschappelijke tekst hoogopgeleide professoren aan, de gemiddelde Nederlander kan er wein...

Bereik uw doel met een passende tekst

Zakelijke communicatie | 9 minuten | 29-12-2020

De spelling, leestekens en structuur zijn belangrijk voor een begrijpelijke tekst, maar dat is niet alles wat nodig is voor het overbrengen...

Leestekens zorgen ervoor dat uw tekst goed overkomt

Zakelijke communicatie | 9 minuten | 29-12-2020

Leestekens helpen lezers uw teksten beter te begrijpen. Bovendien zorgt het juiste gebruik van leestekens, samen met een goede zinsbouw en d...

Zonder spelfouten een sterkere boodschap

Zakelijke communicatie | 10 minuten | 29-12-2020

U moet in uw werk veel communiceren. Met uw medewerkers, collega’s, de directie en zakenrelaties. Doet u dat regelmatig schriftelijk, dan he...