Verzekeringen

Ondernemingen doen er goed aan om risico’s in kaart te brengen en te onderbouwen met verzekeringen. Daarmee worden grote financiële tegenvallers tegengegaan. Een onderneming kan nu eenmaal niet alles voorzien. Een bedrijf kan bijvoorbeeld een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering afsluiten of beroepsaansprakelijkheidsverzekeringen. Ook goederen, inventaris en opstal kunnen worden verzekerd. Een rechtsbijstandverzekering is eventueel een welkome aanvulling voor een onderneming voor mogelijke juridische conflicten. Bij het afsluiten van verzekeringen staat overigens niet alleen de gehele onderneming centraal, maar ook bijvoorbeeld het personeel en het bestuur.

 

Tools

Verdiepingsartikelen

Hoe verwerkt u gegevens van gemoedsbezwaarde werknemers?

Loonadministratie 4 minuten | 22-05-2020

De volksverzekeringen en de werknemersverzekeringen zijn in Nederland verplicht voor alle werkenden. Sommige willen echter geen gebruik make...

De aandachtspunten bij de verzuim-ontzorgverzekering

Verzekeringen 4 minuten | 04-10-2019

Per 1 januari 2020 hebben verzekeraars een nieuwe verzuimverzekering op de markt gebracht; de zogenoemde verzuim-ontzorgverzekering. Als arb...

Hoe staat het met het derde jaar werkloosheidsuitkering?

Werkloosheidswet (WW) 4 minuten | 18-01-2019

Sinds 1 januari 2016 krijgen werknemers die werkloos raken, steeds minder lang een WW-uitkering. Ook de duur van de loongerelateerde WGA-uit...

Infographics

Verzekeringen voor uw onderneming

Verzekeringen Publicatiedatum 04-11-2020

Een aantal verzekeringen bent u op grond van de wet verplicht te sluiten, zoals werknemersverzekeringen en een WA-verzekering voor een auto van de zaak. In deze infographic...

Financiering sociale verzekeringen

Premies werknemersverzekeringen Publicatiedatum 22-09-2020

De premie volksverzekeringen die de werkgever op het loon van de werknemers inhoudt en aan de Belastingdienst afdraagt en de premies werknemersverzekeringen die de onderneming...

E-learning

Verzekeringen
Videocollege
23 minuten
17-07-2014

Vraag en antwoord

Welke kosten vallen onder algemene kosten?
Algemene kosten zijn kosten die een ondernemingen maakt in de dagelijkse bedrijfsuitoefening en die niet aan een specifieke afdeling of aan een bepaald project zijn toe te rekenen. Omdat algemene kosten geen directe relatie hebben met de omvang van de bedrijfsactiviteiten, worden... Lees het hele antwoord