Hoe bepaalt u welke social monitoring tool het meest geschikt voor u is?

Antwoord

3 oktober 2012

  1. Beschrijf uw behoefte. Wat wilt u met de tool doen? En wat is uw budget?
  2. Beschrijf uw eisen. Wat moet de tool kunnen doen?
  3. Maak een longlist. Welke tools zijn er allemaal beschikbaar?
  4. Maak een shortlist. Welke leveranciers voldoen aan uw belangrijkste eisen?
  5. Ga in gesprek. Kan de leverancier uw vragen naar tevredenheid beantwoorden?
  6. Stuur aan op een demoperiode. Hoe bevalt de tool als u er zelf mee gaat werken?
  7. Maak een definitieve keuze. Wie biedt u de beste tool voor de beste prijs?

Wilt u een geavanceerde tool aanschaffen doorloop dan deze zeven stappen.

Gerelateerd aan dit antwoord

Laatst toegevoegd

Meest gelezen

E-learningcursussen

  • Online marketing
    • Videocollege 29 minuten

    Als u een website heeft, wilt u natuurlijk graag dat mensen deze bezoeken. U kunt natuurlijk adverteren via de traditionele printmedia, maar tegenwoordig zijn er efficiëntere middelen....

  • ROI berekenen van social media
    • Videocollege 12 minuten

    Hoewel inmiddels duidelijk is dat het fenomeen social media een blijvertje is en dat het zijn meerwaarde heeft bewezen, zijn er in iedere organisatie wel twijfelaars te vinden. Zij...

Heeft u een vraag over Social media?

Richard van Berkel

Directeur en adviseur

LVB Networks
Adviseur is nu beschikbaar