Hoe stuurt u social media?

Antwoord

3 oktober 2012

Zorg voor een duidelijk onderscheid tussen de kanalen van uw organisatie en de privégesprekken die werknemers of vrijwilligers voeren via social media. Maak bij voorkeur één persoon of afdeling verantwoordelijk voor het beheer van bijvoorbeeld de Facebookpagina of de klantenservice op Twitter. Spreek duidelijk af hoe vaak u het account bijhoudt, hoe snel u reageert op vragen of klachten en maakt richtlijnen voor de inhoud en de tone of voice van de berichten.

U zult al snel merken dat het lastig is om sturing te geven aan communicatie op social media. Zeker als u zakelijk en privé door elkaar heen gebruikt. Probeer daarom deze richtlijnen aan te houden

Gerelateerd aan dit antwoord

Laatst toegevoegd

Meest gelezen

E-learningcursussen

  • Online marketing
    • Videocollege 29 minuten

    Als u een website heeft, wilt u natuurlijk graag dat mensen deze bezoeken. U kunt natuurlijk adverteren via de traditionele printmedia, maar tegenwoordig zijn er efficiëntere middelen....

  • ROI berekenen van social media
    • Videocollege 12 minuten

    Hoewel inmiddels duidelijk is dat het fenomeen social media een blijvertje is en dat het zijn meerwaarde heeft bewezen, zijn er in iedere organisatie wel twijfelaars te vinden. Zij...

Heeft u een vraag over Social media?

Richard van Berkel

Directeur en adviseur

LVB Networks
Adviseur is nu beschikbaar