Hoe voorkomen we verloren e-mails?

We sturen regelmatig e-mail nieuwsbrieven. Vaak komen deze echter niet aan vanwege het spamfilter of belandt de nieuwsbrief in de map Ongewenste e-mail. Wat kunnen we doen om ervoor te zorgen dat de nieuwsbrieven wel goed aankomen?

Antwoord

1 april 2015

Tot op zekere hoogte kan uw nieuwsbrief zelf ‘regelen’ hoe en waar die wordt binnengehaald bij de ontvanger. Zeg de ontvanger bijvoorbeeld dat hij uw e-mailadres als vertrouwd moet beschouwen. Dit kan hij meestal aangeven in het beveiligingsprogramma. Een spamfilter blokkeert alle e-mail die voldoet aan bepaalde kenmerken. Zijn zulke elementen in uw nieuwsbrief opgenomen, dan is de kans groot dat het spamfilter uw mail (soms) niet doorlaat.

Slordig

Let bij het samenstellen van uw nieuwsbrief op de volgende zaken:

  • Zorg dat uw nieuwsbrief een onderwerp heeft, uw contactinformatie bevat en een link om op te kunnen zeggen. Het ontbreken van deze elementen is verdacht.
  • Gebruik bij voorkeur ook de naam of aanhef van een relatie in de onderwerpregel, of anders boven de tekst van het bericht. Een aanhef als ‘Geachte heer, mevrouw’ scoort veel junkpunten.
  • Vermijd populaire Engelstalige kretologie die ook veel door spammers wordt gebruikt.
  • Maak niet of spaarzaam gebruik van HOOFDLETTERS of s p a t i e s om iets te benadrukken; ook dat is een veelgebruikte methode van spammers.
  • Zorg voor correcte spelling en taalgebruik, want spamfilters zijn heel gevoelig voor taalfouten.
  • Verstuur uw nieuwsbrieven met een professioneel bulkmailprogramma. Dat levert correcte (HTML)codering van de berichten op. Gebruik liever niet uw tekstverwerker als mailprogramma, omdat die meestal slordige code produceert die onmiddellijk door het spamfilter wordt opgemerkt.

Gerelateerd aan dit antwoord

Laatst toegevoegd

Meest gelezen

Heeft u een vraag over E-mail?

Richard van Berkel

Directeur en adviseur

LVB Networks
Adviseur is nu beschikbaar