Hoe zet u uw klantenbestand in om de doelgroep te bepalen?

Antwoord

11 februari 2010

Maak gebruik van de kennis die u al heeft! Uw eigen klantenbestand kan u veel vertellen over kansen en mogelijkheden. Deel uw klantenbestand bijvoorbeeld in naar geslacht, leeftijd, inkomen, regio of gezinsgrootte. Waar liggen mogelijkheden voor uw product?

Bent u actief in de B2B-markt (business-to-business), dan ziet u waar uw kansen liggen door het klantenbestand bijvoorbeeld in te delen naar branche, bedrijfsgrootte, omzet en vestigingsgebied. Het is ook mogelijk om het bestand in te delen naar personen in bedrijven, waarbij u onderscheid maakt tussen beslissers, beïnvloeders, gebruikers en financieel verantwoordelijken.

Ontdekt u bijvoorbeeld dat u nog weinig jongeren tot uw klantenbestand kunt rekenen? Inventariseer dan of uw product wellicht geschikt is voor deze doelgroep. Wie weet ligt er een grote kans voor uw organisatie!

In Marketing Rendement van april 2009 vindt u meer informatie over het vinden van nieuwe doelgroepen.

Gerelateerd aan dit antwoord

Laatst toegevoegd

Meest gelezen

E-learningcursussen

  • Overtuigend schrijven voor het web deel 1
    • Videocollege 19 minuten

    De mensheid schrijft al een paar duizend jaar. Maar met de opkomst van het internet is het schrijven van teksten pas echt gedemocratiseerd. Bijna iedereen levert zijn of haar bijdrage...

  • Overtuigend schrijven voor het web deel 2
    • Videocollege 24 minuten

    De mensheid schrijft al een paar duizend jaar. Maar met de opkomst van het internet is het schrijven van teksten pas echt gedemocratiseerd. Bijna iedereen levert zijn of haar bijdrage...

  • Overtuigend schrijven voor het web deel 3
    • Videocollege 13 minuten

    De mensheid schrijft al een paar duizend jaar. Maar met de opkomst van het internet is het schrijven van teksten pas echt gedemocratiseerd. Bijna iedereen levert zijn of haar bijdrage...

Heeft u een vraag over Marketingtechnieken?

Richard van Berkel

Directeur en adviseur

LVB Networks
Adviseur is nu beschikbaar