Mag een factuur ook elektronisch worden verzonden?

Antwoord

16 januari 2010

Sinds enkele jaren is het toegestaan om facturen elektronisch te verzenden, in plaats van per post. Sinds februari 2009 is dit bovendien een stuk eenvoudiger geworden. U mag elektronische facturen nu namelijk vormvrij versturen, bijvoorbeeld als pdf-bestand per e-mail. In het verleden was het elektronisch versturen van rekeningen gebonden aan strenge ‘echtheidsregels' met betrekking tot de inhoud (integriteit) en herkomst (authenticiteit), maar deze regels zijn nu vervallen.

Gerelateerd aan dit antwoord

Laatst toegevoegd

Meest gelezen

E-learningcursussen

  • Factureren met BTW-berekening
    • Videocollege 24 minuten

    Bij eigentijds ondernemen zijn facturen nauwelijks meer weg te denken. Een goede factuur moet aan bepaalde eisen voldoen. Wat zijn die eisen? Waarom komt het hier op zorgvuldigheid...

  • Aandachtspunten voor de BTW-aangifte
    • Videocollege 12 minuten

    Als u ondernemer voor de BTW bent, moet u in de meeste gevallen periodiek aangifte doen. De meeste BTW-ondernemers moeten per kwartaal hun aangiften indienen. Het is van groot belang...

Heeft u een vraag over Facturen?

Jeroen Hettema

Adviseur financiële administratie, fiscale zaken en non-profit

Finovion
Adviseur is nu beschikbaar