Wat is actiecommunicatie?

Antwoord

19 mei 2010

Door gebruik te maken van actiecommunicatie, probeert u het gedrag van uw doelgroep te beïnvloeden. Wat wilt u dat men doet en hoe krijgt u dat voor elkaar? Denk aan actiegerichte advertenties met antwoordcoupon, prijsvragen en dergelijke. Deze vorm kan echter nooit bestaan zonder merkopbouw door middel van themacommunicatie. Als mensen uw organisatie een warm hart toedragen, zullen ze eerder ingaan op een aanbod van uw kant. Het een kan dus niet zonder het ander, thema- en actiecommunicatie moeten hand in hand gaan. Zo moet u voorzichtig zijn dat u niet al te goedkoop overkomt in een actiegerichte uiting en zo afbreuk doet aan een zorgvuldig opgebouwd imago via themacommunicatie. Actiecommunicatie maakt vooral gebruik van media als direct mail (DM), e-mail en sponsoring.

 

U kunt een direct mail het beste inzetten als:

  • de NAW-gegevens van de doelgroep bekend zijn;
  • de boodschap actueel is en zich leent voor een bondige formulering;
  • één van de doelen ‘aandacht trekken' is.

Gerelateerd aan dit antwoord

Laatst toegevoegd

Meest gelezen

  • Wat is themacommunicatie?

    U kunt themacommunicatie inzetten om uw imago of naamsbekendheid op te bouwen. U probeert vooral door middel van verschillende media de kennis over uw organisatie onder...

Heeft u een vraag over Externe communicatie?

Roeselien Wekker

Trainer

Bureau Spraakwater
Adviseur is nu beschikbaar