Wat is het verschil tussen intracompany en intercompany joint promotion?

Antwoord

14 juni 2010

Intracompany joint promotion vindt plaats tussen ondernemingen die tot eenzelfde keten behoren. Het is dan erg makkelijk om gezamenlijke acties op te zetten, waarbij het voor de consument niet altijd meteen duidelijk is dat de partners in de actie niet geheel onafhankelijk zijn.

Bij intercompany joint promotion staan de merken of producten wel los van elkaar. Met gezamenlijke acties kunnen ze profiteren van elkaars goede naam. Dit betekent wel dat beide merken van ongeveer gelijke waarde moeten zijn, anders heeft de ‘grootste' van de twee er weinig aan. Een uitzondering is een promotionele actie waarbij het kleinere merk de actie financiert.

U kunt uw bedrijf via joint promotionacties ook verbinden aan goede doelen. Hiermee kunt u veel goodwill genereren bij (potentiële) klanten.

Gerelateerd aan dit antwoord

Laatst toegevoegd

Meest gelezen

E-learningcursussen

  • Overtuigend schrijven voor het web deel 1
    • Videocollege 19 minuten

    De mensheid schrijft al een paar duizend jaar. Maar met de opkomst van het internet is het schrijven van teksten pas echt gedemocratiseerd. Bijna iedereen levert zijn of haar bijdrage...

  • Overtuigend schrijven voor het web deel 2
    • Videocollege 24 minuten

    De mensheid schrijft al een paar duizend jaar. Maar met de opkomst van het internet is het schrijven van teksten pas echt gedemocratiseerd. Bijna iedereen levert zijn of haar bijdrage...

  • Overtuigend schrijven voor het web deel 3
    • Videocollege 13 minuten

    De mensheid schrijft al een paar duizend jaar. Maar met de opkomst van het internet is het schrijven van teksten pas echt gedemocratiseerd. Bijna iedereen levert zijn of haar bijdrage...

Heeft u een vraag over Marketingtechnieken?

Richard van Berkel

Directeur en adviseur

LVB Networks
Adviseur is nu beschikbaar