Wat is themacommunicatie?

Antwoord

19 mei 2010

U kunt themacommunicatie inzetten om uw imago of naamsbekendheid op te bouwen. U probeert vooral door middel van verschillende media de kennis over uw organisatie onder uw doelgroep te vergroten en hangt hier bepaalde waarden aan vast. U bouwt dus een merk op. U richt zich op de kennis en houding van uw doelgroep, maar beïnvloedt hiermee indirect ook het gedrag van uw doelgroep. Als iemand een goed gevoel heeft bij uw organisatie, zal hij bijvoorbeeld eerder informatie aanvragen of met u in zee gaan. Deze vorm van communicatie verloopt vaak via massamedia als tv, radio en dagbladen.

Wilt u uw doelgroep echt tot actie aanzetten? Dan maakt u gebruik van actiecommunicatie om uw doelgroep te beïnvloeden.

Gerelateerd aan dit antwoord

Laatst toegevoegd

Meest gelezen

  • Wat is actiecommunicatie?

    Door gebruik te maken van actiecommunicatie, probeert u het gedrag van uw doelgroep te beïnvloeden. Wat wilt u dat men doet en hoe krijgt u dat voor elkaar? Denk...

Heeft u een vraag over Externe communicatie?

Richard van Berkel

Directeur en adviseur

LVB Networks
Adviseur is nu beschikbaar