Wat moet er op een loonstrook worden vermeld?

Antwoord

11 oktober 2012

Op het loonstrookje moet in elk geval het loon staan, de bedragen waaruit het loon is samengesteld, de bedragen die op het loon zijn ingehouden en het minimumloon waarop de werknemer recht heeft. Ook moet het loonstrookje zowel de naam van de werkgever als de werknemer vermelden, evenals de arbeidsduur en de periode waarover het loon is betaald.

Veel werkgevers sturen hun werknemers elke maand een loonstrook, maar dat hoeft in principe niet. Alleen als er zich ten opzichte van de vorige loonbetaling wijzigingen in de bedragen hebben voorgedaan, moet u de werknemer een nieuw loonstrookje verstrekken.

Gerelateerd aan dit antwoord

Laatst toegevoegd

Meest gelezen

E-learningcursussen

  • Bewaarplicht: Bewaartermijnen
    • Videocollege 6 minuten

    In deze korte cursus wordt er ingezoomd op de bewaartermijnen. U heeft als organisatie te maken met wettelijke bewaartermijnen. De Belastingdienst moet namelijk de tijd hebben om uw...

  • Bewaarplicht: Loonadministratie
    • Videocollege 8 minuten

    Deze korte cursus gaat in op de bewaareisen rondom de loonadministratie van de Belastingdienst. Er gelden een aantal voorwaarden als u de loonadministratie niet binnen uw eigen organisatie...

  • Uitdiensttreding van werknemers
    • Videocollege 7 minuten

    In de cursus Uitdiensttreding van werknemers staan de financiële en fiscale kant van het einde van een dienstverband centraal. Er komt namelijk meer kijken bij een eindafrekening...

Heeft u een vraag over Loonadministratie?

Gert-Jan van Bodegraven

HRM Adviseur

Visser & Visser
Adviseur is nu beschikbaar