Welke verschillende soorten media zijn er om reclame te maken?

Mijn organisatie is nogal ouderwets en houdt zich niet echt bezig met actief reclame maken. Inmiddels willen we onze eerste stappen hierin maken, want we hebben het idee dat we veel omzet mislopen en dat onze naamsbekendheid kan groeien als we wat actiever worden met reclame maken en zichtbaarder worden voor de buitenwereld. Welke verschillende soorten media zijn er zoal?

Antwoord

18 november 2009

Er zijn veel verschillende soorten media, die elk weer op een andere manier aantrekkelijk kunnen zijn voor reclame-uitingen. In het kort volgen hier de belangrijkste vormen:

  1. Gedrukte media (dagbladen, tijdschriften, weekbladen, huis-aan-huisbladen folders).
  2. Ethermedia/audiovisuele media (televisie, radio). Wilt u het bereik van uw radio- of televisiespot, bereken dan het bruto bereik met Gross Rating Points (GRP).
  3. Social media (Facebook, Instagram, TwitterLinkedIn). Bekijk ook het traject (5 tools) over hoe u kunt inhaken op social media bij actuele gebeurtenissen.
  4. Buitenmedia (billboards). Het traject Buitenreclame bevat 17 handige tools over het maken van buitenreclame.
  5. Interactieve media (telefoon, internet). Op Rendement.nl vindt u 31 tools over het inzetten van telemarketing.
  6. Bioscoop.
  7. Reclameartikelen (pennen met opdruk, T-shirts met opdruk, et cetera).
  8. Winkelmedia (displays, narrowcasting via platte schermen).
  9. Verpakkingen. Bekijk ook de 19 tools over het ontwikkelen van verpakkingen.
  10. Persoonlijke vertegenwoordigers, verkopers.
  11. Beurstands en evenementen. Met de 60 tools uit het traject Evenement organiseren draait u uw hand niet meer om voor het neerzetten van een succesvol evenement.

Bekijk ook de 14 praktische tools uit het traject Reclame maken en lees de verschillende theorieën over de macht van de media.

Gerelateerd aan dit antwoord

Laatst toegevoegd

Meest gelezen

E-learningcursussen

  • Online marketing
    • Videocollege 29 minuten

    Als u een website heeft, wilt u natuurlijk graag dat mensen deze bezoeken. U kunt natuurlijk adverteren via de traditionele printmedia, maar tegenwoordig zijn er efficiëntere middelen....

Heeft u een vraag over Media?

Richard van Berkel

Directeur en adviseur

LVB Networks
Adviseur is nu beschikbaar