Welke verschillende soorten media zijn er om reclame te maken?

Mijn organisatie is nogal ouderwets en houdt zich niet echt bezig met actief reclame maken. Inmiddels willen we onze eerste stappen hierin maken, want we hebben het idee dat we veel omzet mislopen en dat onze naamsbekendheid kan groeien als we wat actiever worden met reclame maken en zichtbaarder worden voor de buitenwereld. Welke verschillende soorten media zijn er zoal?

Antwoord

18 november 2009

Er zijn veel verschillende soorten media, die elk weer op een andere manier aantrekkelijk kunnen zijn voor reclame-uitingen. In het kort volgen hier de belangrijkste vormen:

  1. Gedrukte media (dagbladen, tijdschriften, weekbladen, huis-aan-huisbladen folders).
  2. Ethermedia/audiovisuele media (televisie, radio). Wilt u het bereik van uw radio- of televisiespot, bereken dan het bruto bereik met Gross Rating Points (GRP).
  3. Social media (Facebook, Instagram, TwitterLinkedIn). Bekijk ook het traject (4 tools) over hoe u kunt inhaken op social media bij actuele gebeurtenissen.
  4. Buitenmedia (billboards). Het traject Buitenreclame bevat 16 handige tools over het maken van buitenreclame.
  5. Interactieve media (telefoon, internet). Op Rendement.nl vindt u 30 tools over het inzetten van telemarketing.
  6. Bioscoop.
  7. Reclameartikelen (pennen met opdruk, T-shirts met opdruk, et cetera).
  8. Winkelmedia (displays, narrowcasting via platte schermen).
  9. Verpakkingen. Bekijk ook de 18 tools over het ontwikkelen van verpakkingen.
  10. Persoonlijke vertegenwoordigers, verkopers.
  11. Beurstands en evenementen. Met de 59 tools uit het traject Evenement organiseren draait u uw hand niet meer om voor het neerzetten van een succesvol evenement.

Bekijk ook de 13 praktische tools uit het traject Reclame maken en lees de verschillende theorieën over de macht van de media.

Gerelateerd aan dit antwoord

Laatst toegevoegd

Meest gelezen

  • Waar is de jongere vrijwilliger?

    Onze vereniging krijgt vooral hulp van oudere vrijwilligers, terwijl we ook veel jonge leden hebben. Graag betrekken we deze groep hierin meer, maar hoe bereiken we hen?

  • Wat is actiecommunicatie?

    Door gebruik te maken van actiecommunicatie, probeert u het gedrag van uw doelgroep te beïnvloeden. Wat wilt u dat men doet en hoe krijgt u dat voor elkaar? Denk...

  • Waarom zijn social media zo populair?

    Social media-websites als Facebook en het zakelijk georiënteerde LinkedIn zijn de laatste jaren flink gegroeid. Ook sites als Youtube en MySpace, waar internetgebruikers...

E-learningcursussen

  • Online marketing
    • Videocollege 29 minuten

    Als u een website heeft, wilt u natuurlijk graag dat mensen deze bezoeken. U kunt natuurlijk adverteren via de traditionele printmedia, maar tegenwoordig zijn er efficiëntere middelen....

  • ROI berekenen van social media
    • Videocollege 12 minuten

    Hoewel inmiddels duidelijk is dat het fenomeen social media een blijvertje is en dat het zijn meerwaarde heeft bewezen, zijn er in iedere organisatie wel twijfelaars te vinden. Zij...

Heeft u een vraag over Media?

Richard van Berkel

Directeur en adviseur

LVB Networks
Adviseur is nu beschikbaar