Is het bewaren van een identiteitsbewijs in de loonadministratie verplicht of mag een werknemer verzoeken om geen ID-bewijs in de loonadministratie te bewaren? Als werkgever...
Onze administratie is volledig gedigitaliseerd, maar werknemers komen met papieren bonnen. Moeten we die scannen? Het uitgangspunt is dat de administratie en documenten...
Voldoen wij aan de bewaarplicht als we alleen geprinte facturen opslaan en het digitale origineel niet? Ondernemingen krijgen veel facturen digitaal binnen. Ook in uw...
Door een kleine brand en waterschade is een deel van de administratie verloren gegaan. Heeft dit bepaalde gevolgen? Niet alleen het vuur bij een brand, maar ook het bluswater...
Van werknemers moeten we van allerlei documenten in de administratie bewaren. Moeten we die ook nog bewaren als ze eenmaal uit dienst zijn? Zodra een werknemer uit dienst...
Mogen wij gemaakte kosten ook vergoeden aan werknemers als zij geen bonnetje of andere vorm van bewijs kunnen laten zien? Uw organisatie mag in principe de daadwerkelijk...
Dankzij ons thuiswerkbeleid hebben we voor onze onderneming minder ruimte nodig. We gaan verhuizen. Waar moeten we op letten bij archiefverhuizing? Gaat uw onderneming...
Bij het archiveren van documenten houden we ons aan bewaartermijnen. In welke gevallen mag je daarvan afwijken? Voor het overzicht zou u het liefst zo min mogelijk bewaren...
Is er sinds de invoering van de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) iets veranderd aan de bewaartermijnen van verschillende gegevens? Bewaartermijnen van de...
Is het nodig dat wij een nieuwe kopie van het identiteitsbewijs van een werknemer maken als het exemplaar waarvan we een kopie in de administratie hebben niet meer geldig...