VERDIEPINGSARTIKEL

Uw OR-archief zorgvuldig opbouwen en bijhouden

31 mei 2021 4 minuten Door redactie

Wat heeft uw OR drie jaar geleden ook alweer met uw bestuurder afgesproken? Tot wanneer geldt die afspraak? De antwoorden op zulke vragen zijn – als het goed is – terug te vinden in uw OR-archief. Doorgaans is het de taak van de (ambtelijk) secretaris om dat archief op te bouwen én bij te houden. Vroeger was dat een papieren aangelegenheid, tegenwoordig gaat dat digitaal. Hoe richt u uw OR-archief goed in?

Van oudsher was het OR-archief een kast met mappen, omdat alles op papier werd aangeleverd. Tegenwoordig heeft een digitaal archief de voorkeur. Het is eenvoudiger om bij te houden en plaats- en tijdsonafhankelijk door alle OR-leden te raadplegen.

Een voorwaarde daarbij is wel dat de OR-leden over voldoende

Maak een account aan, je hoeft geen abonnee te zijn om het artikel te kunnen lezen


Al een account? Log in.

Kies een wachtwoord van tenminste 8 tekens.

Vul wee keer hetzelfde wachtwoord in.

Vul uw organisatie in.