Organisaties niet ingericht op App-generatie

In organisaties wordt nog heel traditioneel gedacht over werk en communicatiemiddelen op het werk. Op bijna alle bureaus staan nog vaste telefoons en werkgevers zien hun medewerkers het liefst op kantoor. De toekomstige generatie werknemers is echter gewend aan mobiel werken en communiceren.

18 maart 2016 | Door redactie

Uit recent Europees onderzoek blijkt dat organisaties onvoldoende voorbereid zijn op de volgende generatie werknemers. Bedrijven hanteren een traditionele definitie van wat werk is, de werkplek en de inrichting daarvan en welke technologieën werknemers zouden moeten gebruiken. Zo overheersen op een gemiddeld kantoor de vaste telefoons, de desktopcomputers, en zelfs faxapparaten. De toekomstige generatie werknemers is echter gewend mobiel te zijn en wil continu bereikbaar zijn via video- en chatapplicaties. Slechts 3% van de tieners maakt nog gebruik van een vaste telefoonlijn. 

Werknemer gebruikt eigen chat- en videosoftware

Ook de huidige generatie werkenden is niet helemaal tevreden met de technologie op het werk. 58% zegt dat deze niet volstaat om efficiënt te kunnen werken. 45% van de werkenden in Nederland gebruikt zijn eigen mobiele telefoon voor werk gerelateerde communicatie. Daarnaast gebruiken werknemers software die niet door de organisatie is geïnstalleerd of goedgekeurd zoals messaging-applicaties (39%) en software voor videogesprekken (30%). Meer dan de helft zegt thuis efficiënter te kunnen werken als ze beschikken over de juiste technologieën. Meer resultaten vindt u in het rapport 'De app-generatie: hoe de werkenden van de toekomst onze manier van werken veranderen’.