Veel medewerkers maken dagelijks gebruik van tekstverwerker Word. Dat u in dit Office-programma een inhoudsopgave kunt toevoegen, zal veel medewerkers bekend voorkomen. Toch zijn er vier minder bekende Word-instellingen voor de inhoudsopgave.
De standaard inhoudsopgave komt via de kopstijlen 1, 2 en 3 in het Word-bestand te staan door te klikken op het tabblad ‘Verwijzingen’ en ‘Inhoudsopgave’. Deze inhoudsopgave wordt maatwerk met de volgende vier Word-instellingen:
Op de pagina direct na de inhoudsopgave komt een sectie-einde te staan. Hierdoor komt de inhoudsopgave niet tussen de lopende tekst te staan. Dit kunt u instellen onder het tabblad ‘Pagina-indeling’ en de optie ‘Eindemarkeringen’. Is er een voorblad aan het document toegevoegd, dan komt de eerste pagina er afwijkend uit te zien. Dit stelt u in door de kop- of voettekst te selecteren en vervolgens in de tab ‘Ontwerpen’ de optie ‘Eerste pagina afwijkend’ te kiezen.