Zakelijke communicatie

Het begrip 'zakelijke communicatie' is bijzonder divers: eigenlijk is het alle communicatie die u in naam van uw functie bezigt. Dat kunnen brieven, nieuwsbrieven en e-mails zijn, maar ook brochures en niet te vergeten gesprekken, zowel intern als extern. En waar communiceert u dan zoal over? Ook dat kan van alles zijn: nieuwswaardige feiten, een verzoek, vorderingen van een bepaald proces, onderhandelingen, uitnodigingen, u kunt het zo gek niet bedenken. Zo lang het maar over zakelijke aspecten gaat, en niet over persoonlijke belangen. Deze themapagina helpt u bij uw zakelijke communicatie.

 

Tools

Verdiepingsartikelen

Zaken die startende OR-leden in het zadel helpen

Werkwijze OR 6 minuten | 14-07-2020

Is uw OR een gloednieuw fenomeen binnen uw organisatie of net verkozen, dan komt er heel wat op de kersverse OR-leden af. Er zijn nog geen g...

Infographics

Een webinar organiseren

Zakelijke communicatie Publicatiedatum 06-10-2020

Kan uw seminar vanwege corona niet doorgaan? Organiseer dan een webinar! Technisch is er een hoop mogelijk, maar er komt bij het organiseren van een webinar ook een hoop...

Missers bij videovergaderen

Vergaderen Publicatiedatum 06-04-2020

Bij het videovergaderen zijn er verschillende dingen die mis kunnen gaan. In de infographic ziet u verschillende missers bij videovergaderen.

De 7 vergadergeboden

Vergaderen Publicatiedatum 05-09-2019

Op zich is er niets mis met vergaderingen, zolang ze maar nuttig en goed voorbereid zijn en leiden tot concrete actiepunten. Welke zaken moet u regelen om te zorgen dat...

Voorkom fouten in uw communicatie

Zakelijke communicatie Publicatiedatum 30-07-2019

Goed en duidelijk communiceren is belangrijk op de werkvloer. Zeker nu communicatie niet hoofdzakelijk meer plaatsvindt in de vorm van persoonlijke gesprekken maar steeds...

E-learning

Telefoneren
Videocollege
12 minuten
26-02-2014

Vraag en antwoord

Hoe maken we back-ups in WhatsApp?
U kunt WhatsApp-gesprekken opslaan in de cloud. Op die manier kunt u vanaf iedere locatie de gespreksgeschiedenis terughalen. Maar zeker in een zakelijke setting is deze oplossing niet ideaal. Als u – bijvoorbeeld vanwege een verplichte bewaartermijn – gesprekken wilt opslaan... Lees het hele antwoord