Zakelijke communicatie

Het begrip 'zakelijke communicatie' is bijzonder divers: eigenlijk is het alle communicatie die u in naam van uw functie bezigt. Dat kunnen brieven, nieuwsbrieven en e-mails zijn, maar ook brochures en niet te vergeten gesprekken, zowel intern als extern. En waar communiceert u dan zoal over? Ook dat kan van alles zijn: nieuwswaardige feiten, een verzoek, vorderingen van een bepaald proces, onderhandelingen, uitnodigingen, u kunt het zo gek niet bedenken. Zo lang het maar over zakelijke aspecten gaat, en niet over persoonlijke belangen. Deze themapagina helpt u bij uw zakelijke communicatie.

 

Tools

Infographics

Missers bij videovergaderen

Vergaderen Publicatiedatum 06-04-2020

Bij het videovergaderen zijn er verschillende dingen die mis kunnen gaan. In de infographic ziet u verschillende missers bij videovergaderen.

De 7 vergadergeboden

Vergaderen Publicatiedatum 05-09-2019

Op zich is er niets mis met vergaderingen, zolang ze maar nuttig en goed voorbereid zijn en leiden tot concrete actiepunten. Welke zaken moet u regelen om te zorgen dat...

Voorkom fouten in uw communicatie

Zakelijke communicatie Publicatiedatum 30-07-2019

Goed en duidelijk communiceren is belangrijk op de werkvloer. Zeker nu communicatie niet hoofdzakelijk meer plaatsvindt in de vorm van persoonlijke gesprekken maar steeds...

E-learning

Telefoneren
Videocollege
12 minuten
26-02-2014

Vraag en antwoord

Hoe maken we back-ups in WhatsApp?
U kunt WhatsApp-gesprekken opslaan in de cloud. Op die manier kunt u vanaf iedere locatie de gespreksgeschiedenis terughalen. Maar zeker in een zakelijke setting is deze oplossing niet ideaal. Als u – bijvoorbeeld vanwege een verplichte bewaartermijn – gesprekken wilt opslaan... Lees het hele antwoord