Zakelijke communicatie

Het begrip 'zakelijke communicatie' is bijzonder divers: eigenlijk is het alle communicatie die in naam van je functie of organisatie wordt gebezigd. Dat kunnen schriftelijke uitingen zijn, zoals (nieuws)brieven, brochures en e-mails, maar ook mondelinge uitingen als interne en externe gesprekken en vergaderingen.

Op deze themapagina vind je vakinformatie over zakelijke communicatie in de breedste zin van het woord. Van taalzaken als spelling, tekstopbouw en gesprekstechnieken tot tips over communicatiemiddelen als e-mail en WhatsApp tot de beveiliging van documenten.

Nieuws

AI vat ongelezen berichten in WhatsApp-groep samen

03-07-2025

WhatsApp-groepen: handig dat ze bestaan om snel iets met meerdere mensen delen, maar de grens tussen efficiëntie en overdaad is dun. WhatsAp...

Engelse leenwoorden vragen om juiste timing

11-06-2025

Zeg eens eerlijk, wat vind je van de zin ‘timing is key voor onze business’? De zin bevat maar liefst drie Engelse leenwoorden. Waar je ‘key...

Teksten in WhatsApp vet of cursief weergeven

01-03-2025

Teksten die je typt in Messengerdienst WhatsApp kun je ook vetgedrukt, cursief en doorgestreept weergeven. Soms komt dat de leesbaarheid van...

Advieskantoren kunnen verbeteringen doorvoeren

04-02-2025

Ondernemers zijn over het algemeen positief over administratie- en accountantskantoren. Dit blijkt uit een onderzoek van Boekhouders.nl. Wel...

Recent verschenen

Zakelijke podcast: waar moet je op letten?

verdiepingsartikel | 14-07-2025

Een webinar organiseren

infographic | 24-04-2025

Voorbereiding open dag

infographic | 15-04-2025

Voorkom fouten in uw communicatie

infographic | 10-04-2025

BCC-gebruik

infographic | 10-04-2025