Zakelijke communicatie

Het begrip 'zakelijke communicatie' is bijzonder divers: eigenlijk is het alle communicatie die in naam van uw functie of organisatie wordt gebezigd. Dat kunnen schriftelijke uitingen zijn, zoals (nieuws)brieven, brochures en e-mails, maar ook mondelingen uitingen als interne en externe gesprekken en vergaderingen.

Op deze themapagina vindt u taalzaken als spelling, tekstopbouw en gesprekstechnieken, tips over communicatiemiddelen als e-mail en WhatsApp tot de beveiliging van documenten.

Nieuws

Een moeizaam gesprek bijsturen

21-02-2024

Gesprekken lopen niet altijd even vlot of positief. Soms is een gesprekspartner erop uit de ander te ondermijnen of te beledigen. De reactie...

Appen achter het stuur, wanneer mag het wel?

07-02-2024

Een bestuurder van een auto mag niet handheld bellen tijdens het autorijden. Dat is bij iedereen bekend. Net als dat appen, sms’en of e-mail...

Deel managers zegt ‘no way’ tegen Engels op werk

01-02-2024

Voor werknemers die de Nederlandse taal niet machtig zijn, is zeker niet bij alle organisaties draagvlak. Sterker nog: een deel van de leidi...

Mogelijke misverstanden, met dank aan managementtaal

04-01-2024

Soms lijken werknemers – ondanks vlammende betogen van hun manager – bijzonder ongemotiveerd om te doen wat hun gevraagd is. De kans is groo...

Recent verschenen