Geen gedrang meer in slurf en gangpad bij KLM

U kunt er waarschijnlijk over meepraten: het boarden van vliegtuigpassagiers neemt soms onnodig veel tijd in beslag. ‘Sorry, ik zit daar aan het raam’ en ‘Excuses, ik moet drie rijen terug zijn’: veelgehoorde uitspraken die laten zien dat er nog behoorlijk wat tijdwinst te boeken valt. KLM komt nu met een oplossing: ‘smart boarding’, waarbij iedere passagier een nummer krijgt. Zeker voor zakenreizigers zal een kortere boardingtijd bijzonder welkom zijn!

21 november 2013 | Door redactie

Luchtvaartmaatschappij KLM wil het instapproces sneller en ordelijker laten verlopen. Nu zorgt het boarden namelijk nog te vaak voor onnodige vertragingen. KLM komt daarom vanaf volgend jaar met ‘smart boarding’ op de proppen. Iedere KLM-passagier die binnen Europa reist, krijgt dan bij het instappen een nummer. Op die manier kunnen de passagiers bij het boarden slimmer worden ingedeeld. Reizigers die aan het raam zitten, kunnen eerder naar binnen dan diegenen die aan het gangpad zitten. Geen gedoe meer met over elkaar heen klimmen.

Boarden bij vliegtuigen KLM sneller

Het nieuwe systeem zal onnodig gedrang in de slurf en in de gangpaden verminderen. En dat zal hopelijk weer voor een snellere ‘omdraaitijd’ zorgen, oftewel de tijd die nodig is voordat een vliegtuig na het landen weer naar een nieuwe bestemming kan vertrekken.