KLM-diensten betalen via Twitter en Facebook

13 februari 2014 | Door redactie

Bij nationale luchtvaartmaatschappij KLM kunt u voortaan ook via social media betalen voor vliegtickets en aanverwante diensten. Een aantal KLM-diensten kon u al via Twitter en Facebook regelen, zoals het boeken en omboeken van vluchten en het regelen van extra bagage. De betaling deze diensten verliep echter nog telefonisch.

KLM maakt het als eerste luchtvaartmaatschappij ter wereld mogelijk om via social media te betalen. Stel dat u via Facebook of Twitter een vlucht boekt of omboekt, een Economy Comfort stoel reserveert of extra bagage voor uw manager incheckt, dan kunt u via het betreffende socialmediakanaal betalen. KLM stuurt u hiervoor een link in een privébericht op Twitter of Facebook. De link brengt u naar een pagina waar u voor een betaalmethode kunt kiezen. Vervolgens voldoet u de rekening.

Bevestiging aankoop via social media

Als de betaling goed ontvangen is, krijgt u een direct message op Twitter of private message op Facebook met daarin de bevestiging van uw aankoop. Het regelen van KLM-diensten via social media en het betalen hiervoor worden op deze manier één totaalpakket. En dat scheelt u weer een telefoontje.