KLM-diensten betalen via Twitter en Facebook

Bij nationale luchtvaartmaatschappij KLM kunt u voortaan ook via social media betalen voor vliegtickets en aanverwante diensten. Een aantal KLM-diensten kon u al via Twitter en Facebook regelen, zoals het boeken en omboeken van vluchten en het regelen van extra bagage. De betaling deze diensten verliep echter nog telefonisch.

13 februari 2014 | Door redactie

KLM maakt het als eerste luchtvaartmaatschappij ter wereld mogelijk om via social media te betalen. Stel dat u via Facebook of Twitter een vlucht boekt of omboekt, een Economy Comfort stoel reserveert of extra bagage voor uw manager incheckt, dan kunt u via het betreffende socialmediakanaal betalen. KLM stuurt u hiervoor een link in een privébericht op Twitter of Facebook. De link brengt u naar een pagina waar u voor een betaalmethode kunt kiezen. Vervolgens voldoet u de rekening.

Bevestiging aankoop via social media

Als de betaling goed ontvangen is, krijgt u een direct message op Twitter of private message op Facebook met daarin de bevestiging van uw aankoop. Het regelen van KLM-diensten via social media en het betalen hiervoor worden op deze manier één totaalpakket. En dat scheelt u weer een telefoontje.