Meld verloop zakenreis via sociale media

Maakt u gebruik van de diensten van de KLM voor zakenreizen, dan kunt u voortaan ook via Twitter en Facebook met de luchtvaartmaatschappij communiceren. Deze uitbreiding van de klantenservice is vooral bedoeld om klanten aan te moedigen feedback te geven op de dienstverlening. Een speciale helpdesk reageert op geplaatste berichten.

17 april 2013 | Door redactie

Maakt u voor internationale zakenreizen gebruik van de KLM, dan kunt u voortaan via sociale media uw klachten, wensen en vragen kwijt. De luchtvaartmaatschappij gaat met ingang van deze maand de klantenservice uitbreiden naar Facebook en Twitter. Op alle vluchten worden reizigers aangemoedigd feedback te geven via sociale media. KLM heeft daarvoor een speciale helpdesk ingericht die 24 uur per dag bereikbaar is om te reageren op uw opmerkingen en suggesties. De bedoeling is dat een bericht binnen een uur wordt beantwoord en binnen 24 uur wordt afgehandeld.

Sociale media wel bereikbaar

Klanten worden ook aangemoedigd hun persoonlijke reiswensen door te geven. De bemanningsleden kunnen daarvan kennis nemen op de iPad die zij van hun werkgever krijgen. De aanleiding voor de verschuiving van de klantenservice naar sociale media is de aswolk boven IJsland door een vulkaanuitbarsting in 2010. Vliegverkeer boven dat land was toen onmogelijk, waardoor reizigers tussen Europa en de Verenigde Staten niet naar hun bestemming konden. De telefoonlijnen waren overbelast, maar sociale media waren wel bereikbaar en werden dan ook druk gebruikt door de vliegmaatschappijen.