Marketing

Marketing moet de waarde van uw merk, product of dienst duidelijk maken aan (bestaande en potentiële) klanten, met als doel om er zo veel mogelijk van te verkopen. Marketingactiviteiten kunnen gericht zijn op het vergroten van de naamsbekendheid en een goed imago, maar ook aanzetten tot concrete actie en zo direct omzet genereren. Het is zaak om te weten waar (potentiële) klanten behoefte aan hebben en daar zo exact mogelijk op in te spelen. Dat kan via allerlei media en in allerlei vormen. Denk aan e-mailmarketing, direct marketing, telemarketing en online marketing.

Gerelateerde thema's

Relatiebeheer Zakelijke communicatie

Nieuws

Bestelknop met 'verzenden': geen betalingsverplichting

06-10-2023

Een onderneming heeft bij de rechter bot gevangen in een zaak over een online verkoop. Op de bestelknop op de website stond alleen 'verzende...

Zo krijgt u wél antwoord op uw e-mails

31-05-2023

Bij het versturen van een e-mail, krijgt u het liefst zo snel mogelijk antwoord. Dan weet u tenminste waar u aan toe bent en wat u te doen s...

Forse boete voor webwinkel met nep-reviews

03-02-2023

Veel consumenten lezen beoordelingen van anderen voordat ze iets online kopen. Reviews zeggen een hoop over de ervaringen van anderen met ee...

Het verschil: identiteit en imago

23-11-2022

Alle communicatie van een organisatie moet in lijn zijn met waar die organisatie voor staat. Zo ontstaat er een duidelijk en herkenbaar beel...