Zakelijke communicatie

Het begrip 'zakelijke communicatie' is bijzonder divers: eigenlijk is het alle communicatie die in naam van uw functie of organisatie wordt gebezigd. Dat kunnen schriftelijke uitingen zijn, zoals (nieuws)brieven, brochures en e-mails, maar ook mondelinge uitingen als interne en externe gesprekken en vergaderingen.

Op deze themapagina vindt u taalzaken als spelling, tekstopbouw en gesprekstechnieken, tips over communicatiemiddelen als e-mail en WhatsApp tot de beveiliging van documenten.

Nieuws

De zeven hoofddoelen van rapporteren

28-11-2024

Rapporteren is een essentieel communicatiemiddel binnen organisaties en draait om verslag uitbrengen van bevindingen. Er zijn zeven verschil...

RASCI: projectrollen en verantwoordelijkheden in kaart

07-11-2024

Alleen als alle projectteamleden op de gewenste momenten over de juiste gegevens beschikken, kunnen ze hun taak naar behoren uitvoeren. Een...

Brief aantekenen kan ook bij e-mail

06-11-2024

Een standaard mail is in principe een onveilig middel. Onderweg naar zijn bestemming blijft de mail op diverse mailservers staan en zonder m...

Houd de aandacht vast met een goede speech

30-10-2024

Een goede speech geven is nog niet zo gemakkelijk. Veel werknemers hebben nou eenmaal een korte concentratieboog, dus als een leidinggevende...