Het begrip 'zakelijke communicatie' is bijzonder divers: eigenlijk is het alle communicatie die in naam van uw functie of organisatie wordt gebezigd. Dat kunnen schriftelijke uitingen zijn, zoals (nieuws)brieven, brochures en e-mails, maar ook mondelinge uitingen als interne en externe gesprekken en vergaderingen.
Op deze themapagina vindt u taalzaken als spelling, tekstopbouw en gesprekstechnieken, tips over communicatiemiddelen als e-mail en WhatsApp tot de beveiliging van documenten.
Rapporteren is een essentieel communicatiemiddel binnen organisaties en draait om verslag uitbrengen van bevindingen. Er zijn zeven verschil...
Alleen als alle projectteamleden op de gewenste momenten over de juiste gegevens beschikken, kunnen ze hun taak naar behoren uitvoeren. Een...
Een standaard mail is in principe een onveilig middel. Onderweg naar zijn bestemming blijft de mail op diverse mailservers staan en zonder m...
Een goede speech geven is nog niet zo gemakkelijk. Veel werknemers hebben nou eenmaal een korte concentratieboog, dus als een leidinggevende...