Zakelijke communicatie

Het begrip 'zakelijke communicatie' is bijzonder divers: eigenlijk is het alle communicatie die in naam van je functie of organisatie wordt gebezigd. Dat kunnen schriftelijke uitingen zijn, zoals (nieuws)brieven, brochures en e-mails, maar ook mondelinge uitingen als interne en externe gesprekken en vergaderingen.

Op deze themapagina vind je vakinformatie over zakelijke communicatie in de breedste zin van het woord. Van taalzaken als spelling, tekstopbouw en gesprekstechnieken tot tips over communicatiemiddelen als e-mail en WhatsApp tot de beveiliging van documenten.

Nieuws

Het klembord in Windows vinden? Geen probleem!

02-01-2025

Je kopieert een stuk tekst naar het klembord met de bedoeling het in Word te plakken. Alleen vergeet je dat en selecteer je vlak daarna een...

Het goede voornemen van Rendement: u wordt je

31-12-2024

Rendement vierde in 2024 het 25-jarig jubileum. Met een feest, extra mooie aanbiedingen én een lezersonderzoek. Uit dat lezersonderzoek blee...

Veel belangstelling voor vaardigheden in 2024

24-12-2024

Van de populaire nieuwsartikelen uit 2024 voor managers en leidinggevenden gingen er veel over zakelijke communicatie en het gebruik van com...

De zeven hoofddoelen van rapporteren

28-11-2024

Rapporteren is een essentieel communicatiemiddel binnen organisaties en draait om verslag uitbrengen van bevindingen. Er zijn zeven verschil...

Recent verschenen