Zakelijke communicatie

Het begrip 'zakelijke communicatie' is bijzonder divers: eigenlijk is het alle communicatie die in naam van uw functie of organisatie wordt gebezigd. Dat kunnen schriftelijke uitingen zijn, zoals (nieuws)brieven, brochures en e-mails, maar ook mondelingen uitingen als interne en externe gesprekken en vergaderingen.

Op deze themapagina vindt u taalzaken als spelling, tekstopbouw en gesprekstechnieken, tips over communicatiemiddelen als e-mail en WhatsApp tot de beveiliging van documenten.

Nieuws

Verstuur e-mailtjes wanneer u het wilt

24-07-2024

Het is soms tactisch om een mailtje niet meteen te versturen, maar pas op een later tijdstip. Dat kan, ook al bent u op dat moment afwezig....

Onhandig gedrag collega bij schokkende gebeurtenis

18-07-2024

Bij een schokkende gebeurtenis op het werk, zoals een arbeidsongeval of een bedreiging, spelen collega’s een belangrijke rol bij de verwerki...

Telefoon selectief doorschakelen tijdens afwezigheid

17-07-2024

Bij een tijdelijke afwezigheid – zoals een vakantie – is het mogelijk om alle gesprekken die binnenkomen op de telefoon van de zaak door te...

Titels afdrukken op elke pagina in Excel

03-07-2024

Als u een lijvig Excel-bestand wilt printen, wordt de titelrij alleen afgedrukt op de eerste pagina. Niet handig, want als u op de vervolgpa...