Voor iedere organisatie is het belangrijk dat werknemers goed functioneren. Veel organisaties gebruiken hiervoor het doelstellingengesprek (of planningsgesprek), het functioneringsgesprek (meestal halverwege het jaar) en het beoordelingsgesprek. Maar daarnaast zijn er ook andere vormen om met werknemers in gesprek te blijven over hun functioneren.
Mocht er iets aan het functioneren van de werknemer schorten, dan kan dit nog tijdig door de werkgever bijgestuurd worden voordat verdere maatregelen nodig zijn. Lees er alles over op deze themapagina.
Functionerings- en beoordelingsgesprekken moeten zo objectief mogelijk gevoerd worden. De objectiviteit bij dergelijke belangrijke gesprekke...
Bij een erkend leerbedrijf moeten praktijkbegeleiders gekwalificeerd zijn om mbo-leerlingen te begeleiden bij de beroepspraktijkvorming. De...
Functiewaardering is bedoeld om functies te beschrijven en het niveau van functies te bepalen, niet om werknemers in de uitoefening van hun...
Een coachingstraject om het functioneren te verbeteren, kan erin resulteren dat werknemers effectiever en efficiënter werken. Wat het exacte...