Functioneren en beoordelen

Voor iedere organisatie is het belangrijk dat werknemers goed functioneren. Veel organisaties gebruiken hiervoor het doelstellingengesprek (of planningsgesprek), het functioneringsgesprek (meestal halverwege het jaar) en het beoordelingsgesprek. Maar daarnaast zijn er ook andere vormen om met werknemers in gesprek te blijven over hun functioneren.

Mocht er iets aan het functioneren van de werknemer schorten, dan kan dit nog tijdig door de werkgever bijgestuurd worden voordat verdere maatregelen nodig zijn. Lees er alles over op deze themapagina.

Nieuws

Beoordelen volgens het WAKKER-principe

04-12-2024

Functionerings- en beoordelingsgesprekken moeten zo objectief mogelijk gevoerd worden. De objectiviteit bij dergelijke belangrijke gesprekke...

Eisen aan praktijkbegeleider in leerbedrijf

27-11-2024

Bij een erkend leerbedrijf moeten praktijkbegeleiders gekwalificeerd zijn om mbo-leerlingen te begeleiden bij de beroepspraktijkvorming. De...

OR draagt bij aan objectief beoordelingssysteem

09-10-2024

Functiewaardering is bedoeld om functies te beschrijven en het niveau van functies te bepalen, niet om werknemers in de uitoefening van hun...

Coaching is niet geschikt voor elke situatie

27-06-2024

Een coachingstraject om het functioneren te verbeteren, kan erin resulteren dat werknemers effectiever en efficiënter werken. Wat het exacte...