Corona-advies

Hoewel de coronapandemie officieel voorbij is, hebben werkgevers nog steeds vragen over de risico’s van besmetting, de gevolgen van COVID-19 en het handhaven of opnieuw instellen van risicobeperkende maatregelen.

Op deze themapagina vind je alles over de coronamaatregelen op de werkvloer, de administratieve afhandeling van de fiscale steunmaatregelen en wat organisaties kunnen doen om voorbereid te zijn op een eventuele volgende pandemie.

Nieuws

Hybride werkers op te delen in zes categorieën

16-01-2025

Hybride werken: vóór de pandemie in veel organisaties onbespreekbaar, na de pandemie grotendeels gemeengoed. Maar de ene hybride werker is d...

OR heeft adviesrecht als organisatie moet bezuinigen

08-01-2025

Als de organisatie in zwaar weer verkeert, zal de bestuurder bekijken of de organisatie kan bezuinigen en of er een reorganisatie nodig is....

Thuiswerken of naar kantoor bij griep of verkoudheid?

09-12-2024

Als de 'r' in de maand is, vragen veel werknemers zich af: kan ik naar kantoor komen of kan ik beter thuisblijven bij griep- of verkoudheids...

Maatregelen tegen verzuim door griep en verkoudheid

29-10-2024

Het seizoen van de luchtweginfecties is begonnen, zo meldt de website van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). Dat bete...

Recent verschenen