Nieuws

m

Het verschil: urgente taken en belangrijke taken

Management | 02-05-2024 | Projectmanagement

Om tijdens een project alle ballen in de lucht te houden, is het belangrijk om onderscheid te maken tussen urgente taken en belangrijke take...

m

Auto van de zaak inleveren bij ziekte

Management | 01-05-2024 | Auto van de zaak

Voor werkgevers is het vaak de vraag wat er gebeurt met de auto van de zaak op het moment dat een werknemer zich ziek meldt. Mag de werkneme...

m

Valkuilen voor teamwork omzeilen

Management | 24-04-2024 | Leidinggeven

Een team dat goed samenwerkt, kan bergen werk verzetten en innovatieve ideeën bedenken. Teamwork kent echter vijf valkuilen die een goede sa...

m

Effectieve managers geven ook genoeg complimenten

Management | 17-04-2024 | Leidinggeven

Leidinggevenden hebben de neiging om vooral negatieve of corrigerende feedback te geven. Maar de werking daarvan wordt overschat. Bovendien...

m

Leiding nemen in een gesprek: samenvatten en reflecteren

Management | 10-04-2024 | Persoonlijke vaardigheden

Een gespreksleider is niet continu aan het woord, maar luistert juist ook goed naar zijn gesprekspartner. Daarnaast vat hij regelmatig samen...

m

Driedimensionale leidinggevenden inspireren en motiveren

Management | 03-04-2024 | Leidinggeven

Om inspirerend te zijn en te blijven voor werknemers, zouden leidinggevenden niet moeten streven naar het perfecte plaatje. Juist door zichz...

m

Omzeil de valkuilen van het POP

Management | 27-03-2024 | Persoonlijk ontwikkelingsplan (POP)

De geplande ontwikkeling in een persoonlijk ontwikkelingsplan (POP) raakt vaak op de achtergrond als werknemers weer overgaan tot de orde va...

m

Vijf veelvoorkomende foutmeldingen in Excel

Management | 20-03-2024 | Softwaretips

Gebruikers kunnen onverwachts geconfronteerd worden met een vervelende foutmelding in Excel. Bijvoorbeeld over een vage code die zich in een...

m

Ruis in de communicatie met thuiswerkers

Management | 13-03-2024 | Zakelijke communicatie

Nu werknemers hoe langer hoe vaker plaats- en tijdonafhankelijk werken, is persoonlijk contact en directe communicatie met de werkgever en c...

a

Werkdruk aanpakken is kwestie van maatwerk

Arbo | 06-03-2024 | Psychosociale arbeidsbelasting (PSA)

Wat werknemers ervaren als te hoge werkdruk is subjectief. De beleving van de individuele werknemer speelt hierbij een rol. Het heeft geen z...