Hoe vaak is ‘simpele’ miscommunicatie niet de oorzaak van conflicten? Hoe vaak is goed, of in ieder geval beter, met elkaar communiceren nie...
Sinds techmiljardair Elon Musk er de scepter zwaait, gaat het er bij socialmediaplatform Twitter nogal chaotisch aan toe. Ontslagen van werk...
Uw OR kan nog zulke goede inhoudelijke argumenten hebben om uw bestuurder te overtuigen van uw inzichten, vaak geven cijfers toch de doorsla...
We leven in een wereld met steeds meer, al dan niet digitale, communicatiemogelijkheden. ‘Mooi’, denkt u wellicht, ‘des te meer manieren om...
‘Ik kan het wel blijven herhalen, maar mijn medewerkers begrijpen het toch niet’... een uitspraak die u had kunnen bezigen? Vaak geven leidi...
Communiceren is lang niet zo simpel als veel mensen vaak denken. Komt de boodschap bijvoorbeeld aan, en gaat men er ook echt iets mee doen?...
Als u weet wat personal branding is en hoe u kunt bepalen wat uw eigen merk is, is de volgende stap het toepassen van de theorie in de prakt...
Het is een groot goed in de zakelijke omgeving: professionaliteit. Of u nu zit te lunchen met een belangrijke zakenrelatie of een beoordelin...
Een vacaturetekst is meer dan een omschrijving van de functie en de eisen die u stelt aan een nieuwe werknemer. U moet met de vacature de ba...
E-mail is zowel zakelijk als persoonlijk gezien nog altijd een veelgebruikt communicatiemiddel. Eén belangrijk aspect blijft vaak wat onbeli...