VERDIEPINGSARTIKEL

Het Nieuwe Beoordelen in de praktijk

25 april 2019 4 minuten Door redactie

De geluiden dat de traditionele wijze van beoordelen waarin één keer per jaar een eenrichtingsgesprek wordt gevoerd achterhaald zou zijn, worden steeds luider. Het gesprek is voor leidinggevenden te tijdrovend en omdat de nadruk te veel ligt op wat werknemers (nog) niet goed beheersen, kan dit leiden tot demotivatie. Hoogste tijd voor Het Nieuwe Beoordelen.

In menig organisatie bestaat de gesprekkencyclus uit een plannings-, voortgangs- en beoordelingsgesprek. Maar organisaties veranderen, structuren en processen worden flexibeler en het denken en doen van werknemers vindt minder plaats vanuit taken en meer vanuit rollen.

Door het Nieuwe Werken functioneren werknemers vaak buiten het gezichtsveld van hun

Maak een account aan, je hoeft geen abonnee te zijn om het artikel te kunnen lezen


Al een account? Log in.

Kies een wachtwoord van tenminste 8 tekens.

Vul wee keer hetzelfde wachtwoord in.

Vul uw organisatie in.