Klantenservice Rendement Uitgeverij
Heb je een vraag over de dienstverlening van Rendement Uitgeverij? Graag helpen wij je aan een passend antwoord. Je kunt hieronder de veelgestelde vragen raadplegen. Staat het antwoord op je vraag er niet bij, neem dan gerust contact met ons op.
Open het algemene contactformulier
Wil je dat een medewerker van de klantenservice van Rendement telefonisch contact met je opneemt? Laat dan hier je gegevens achter.
Antwoorden op veelgestelde vragen
Gegevens abonnementen
- Professional/ Professional+/ Professional Totaal
Met een Professional-abonnement ben je altijd op de hoogte van de belangrijkste ontwikkelingen op je vakgebied. Hieronder zie je de verschillende abonnementsvormen en wat hierbij inbegrepen is.
Professional Professional+ Professional Totaal Vakblad Ja Ja Ja Rendement Online Ja Ja Ja Themadossier Nee Ja Ja Fundament Nee Nee Ja 2 extra licenties Ja Ja Ja Sluit je abonnement af op www.rendement.nl/abonnementen
- Fundament
Met Fundament heb je je meest complete digitale vakbibliotheek in handen. Daarnaast heb je ook onbeperkt toegang tot alle functionaliteiten van Rendement Online vol actueel nieuws, verdiepende artikelen en praktische tools. En wist je dat je je abonnement kunt delen met je collega’s? Er zijn namelijk twee extra licenties bij de prijs inbegrepen. Sluit hier je abonnement af.
- Rendement Online
Met ons digitale platform Rendement Online heb je altijd toegang tot het laatste nieuws in je vakgebied en exclusieve diensten zoals checklists, verdiepingsartikelen, voorbeelddocumenten en rekentools. Ook heb je toegang tot de experts in onze adviesdesk, waardoor je per jaar honderden euro’s aan consultancy kunt besparen.
- Vakbladen
Met een Rendement-vakblad ben je altijd op de hoogte van alle veranderingen binnen je vakgebied. Een vakblad ontvang je als abonnee van Professional, Professional+ of Professional Totaal. Binnen een abonnement zijn de vakbladen ook digitaal te lezen in Mijn Bibliotheek. Wil je je alleen abonneren op een vakblad? Dat kan! Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.
- Dossiers
Elk themadossier staat in het teken van één specifiek onderwerp. In circa 100 pagina's wordt een onderwerp in begrijpelijke taal van a tot z uit de doeken gedaan inclusief tips en adviezen, voorbeelden en indien van toepassing modelovereenkomsten en contracten. De dossiers verschijnen 6 keer per jaar. Een dossier ontvang je als abonnee van Professional+ of Professional Totaal. Binnen een abonnement zijn de dossiers ook digitaal te lezen in Mijn Bibliotheek. Daarnaast kun je je abonneren op alleen een Rendement Themadossiers of je kunt één specifiek themadossier los bestellen. Ga hiervoor naar onze webshop.
- Boeken
Naast abonnementen geven we ook boeken uit. Kijk voor een overzicht van al onze boeken én het bestellen van een boek in onze webshop.
- Mijn Bibliotheek
In Mijn Bibliotheek vind je het digitale archief van de verschenen uitgaven binnen je abonnement. Je kunt je vakblad of dossier digitaal lezen als doorbladerbare pdf.
- Archiefservice
Met een abonnement op de Archiefservice kun je in Mijn Bibliotheek uitgaven tot vijf jaar terug inzien en ontvang je jaarlijks een Digitale Terugblik. Ook heb je de mogelijkheid om een bewaarband te ontvangen om je eigen uitgaven te archiveren. De Archiefservice is standaard onderdeel van al onze Professional-abonnementen.
Ga hiervoor naar www.rendement.nl/av.
Wat is de looptijd van mijn abonnement?
De looptijd van je abonnement staat op de factuur. Heb je de factuur niet bij de hand? Dan kan onze klantenservice je ook de looptijd van je abonnement doorgeven. Bel hiervoor op werkdagen tussen 9:00 en 17:00 uur naar 010 243 39 33.
Wat is de opzegtermijn van mijn abonnement?
De opzegtermijn is twee maanden voor de einddatum van je huidige abonnementsperiode. Bij proefabonnementen met een looptijd korter dan vier maanden hanteren we een opzegtermijn van één maand voor het einde van de abonnementsperiode.
Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?
Dit kan via het opzegformulier. Zodra de opzegging is verwerkt, ontvang je een bevestiging per e-mail. In deze bevestiging staat wanneer het abonnement stopt. Als er opgezegd wordt na het verstrijken van de opzegtermijn, wordt het abonnement aan het einde van de volgende periode gestopt.
Waar vind ik de tarieven?
Ga voor de actuele tarieven naar onze tarievenpagina.
Waar vind ik mijn abonneenummer?
Je abonneenummer staat op het etiket van het vakblad of themadossier dat je per post ontvangt. Ook kun je deze terugvinden op je laatste factuur.
Hoe kan ik de tenaamstelling van een abonnement wijzigen?
Neem contact op met onze klantenservice via het contactformulier. Vermeld om welk abonnement het gaat en de NAW-gegevens inclusief e-mailadres van zowel de oude als nieuwe contactpersoon van het abonnement.
Hoe kan ik het factuur- of verzendadres aanpassen?
Neem contact op met onze klantenservice via het contactformulier. Vermeld om welk abonnement het gaat en zowel het oude als het nieuwe adres.
Hoe kan ik een lopend abonnement omzetten naar een andere titel?
Neem hiervoor telefonisch contact op met onze klantenservice op werkdagen tussen 9:00 en 17:00 uur via 010 243 39 33.
Ik ben particulier, kan ik ook een abonnement via Rendement afsluiten?
Het is mogelijk om als particulier een abonnement af te sluiten. Neem hiervoor telefonisch contact op met onze klantenservice op werkdagen tussen 9:00 en 17:00 uur via 010 243 39 33.
Kan ik de vakbladen ook digitaal lezen?
Dit kan via Mijn Bibliotheek binnen uw eigen MijnRendement-account.
Hoe kan ik mij afmelden voor aanbiedingen?
Dit kan via het contactformulier.
Het MijnRendement-account
Met een MijnRendement-account heb je inzicht in je abonnementen en deelnames aan evenementen. Via je MijnRendement-account heb je toegang tot de vakinformatie behorende bij je abonnement. Ook kun je je gegevens via je account wijzigen.
Hoe kan ik een MijnRendement-account aanmaken?
Je kunt kosteloos een MijnRendement-account aanmaken. Als je een abonnement hebt of deelneemt aan een evenement, ontvang je een registratielink om je account aan te maken.
Ik ben ingelogd, maar heb geen toegang tot alle vakinformatie. Hoe kan dit?
Het kan zijn dat je met een ander e-mailadres bent ingelogd dan het e-mailadres dat gekoppeld is aan het abonnement. Onze klantenservice helpt je graag verder.
Kan ik MijnRendement-account delen met mijn collega’s?
Het MijnRendement-account is strikt persoonlijk en niet bedoeld om te delen met anderen. Je kunt twee licenties per Professional-abonnement toewijzen aan twee collega’s binnen je bedrijf. Zij profiteren dan kosteloos van jouw abonnement.
Hoe wijs ik licenties toe binnen de MijnRendement-omgeving?
Log hiervoor in op www.mijnrendement.nl. Bij het onderdeel ‘mijn producten’ zie je bij per abonnement de optie ‘licenties beheren’.
Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?
Kies op www.mijnrendement.nl voor ‘wachtwoord vergeten’. Je kunt dan zelf uw wachtwoord resetten.
Hoe kan ik mijn accountgegevens wijzigen?
Als je ingelogd bent op www.mijnrendement.nl, kun je je gegevens wijzigen. Als je gebruikersnaam/e-mailadres gewijzigd moet worden, kun je contact opnemen met onze klantenservice.
Hoe kan ik mijn account verwijderen?
Stuur hiervoor een mail naar klantenservice@rendement.nl met daarin in ieder geval het e-mailadres behorende bij het account dat verwijderd moet worden.
Ik heb problemen met mijn account.
Onze klantenservice staat voor je klaar om je te helpen. Bel op werkdagen tussen 9:00 en 17:00 uur naar 010 243 39 33 om je probleem te laten oplossen.
Nieuwsbrieven
Als abonnee ontvang je iedere week de e-mailnieuwsbrief. De e-mailnieuwsbrief is onderdeel van je abonnement. Heb je geen abonnement, dan kun je ook een gratis versie van de e-mailnieuwsbrief aanvragen. Je kunt je aanmelden voor zowel de abonneenieuwsbrief als de gratis nieuwsbrief voor niet-abonnees.
Hoe kan ik me aanmelden voor de e-mailnieuwsbrief?
Je kunt je aanmelden voor zowel de abonneenieuwsbrief als de gratis nieuwsbrief voor niet-abonnees.
Hoe geef ik een e-mailadreswijziging door voor de e-mailnieuwsbrief?
Je kunt een e-mailadreswijzging eenvoudig aan ons doorgeven.
Hoe meld ik me af voor een e-mailnieuwsbrief?
Het afmelden van een e-mailnieuwsbrief kan op verschillende manieren:
1. Via de afmeldlink aan de onderzijde van elke e-mailnieuwsbrief.
2. Rechtstreeks bij onze klantenservice of via 010 243 39 33.
3. Hieronder kun je je direct afmelden voor de nieuwsbrieven van Rendement. We maken onderscheid tussen gratis en abonneenieuwsbrieven. Je kunt in de nieuwsbrief rechtsboven zien welke nieuwsbrief je ontvangt: 'Wekelijkse abonnee e-nieuwsbrief' voor abonnees en 'wekelijkse e-nieuwsbrief' voor de gratis nieuwsbrieven.
Je kunt je hieronder afmelden voor de nieuwsbrief van:
- Arbo Rendement
- BV Rendement
- FA Rendement
- Fiscaal Rendement
- HR Rendement
- Management Rendement
- OR Rendement
- Salaris Rendement
- Fundament voor Onderneming & Arbo
- Fundament voor Onderneming & Administratie
- Fundament voor OR & Medezeggenschap
- Fundament voor Onderneming & Personeel
- Fundament voor Onderneming & Fiscus
- Fundament voor Onderneming & Salaris
- Fundament voor Organisatie & Leidinggeven
Dit kan door het invullen van het klachtenformulier.
Opleidingen en congressen
Waar vind ik het overzicht van alle congressen van Rendement?
Op onze website kun je een compleet overzicht van al onze congressen vinden.
Waar vind ik het overzicht van alle opleidingen van Rendement?
Op onze website kun je een compleet overzicht van al onze opleidingen vinden. Ook kun je onze digitale opleidingsgids aanvragen.
Wie geeft mij meer informatie of advies over congressen of opleidingen?
Hiervoor kun je contact opnemen met de afdeling opleidingen & congressen via 010 224 80 05 of via opleidingen@rendement.nl.
Hoe kan ik me inschrijven voor een congres of opleidingen van Rendement?
Klik op het congres van uw keuze. Klik op de knop 'Inschrijven' en vul het inschrijfformulier in. Nadat je alle gegevens hebt ingevuld, klik je onderaan de pagina weer op 'inschrijven'.
Kan ik meerdere mensen tegelijk inschrijven voor een congres?
Bij de inschrijving kun je meerdere deelnemers opgeven. Neem bij meer dan vijf deelnemers contact op met de afdeling opleidingen & congressen via 010 224 80 05 of via opleidingen@rendement.nl.
Ik heb mij aangemeld voor een congres of opleiding en ik heb hier nog een vraag over.
Kun je het antwoord op je vraag niet vinden op deze website, dan helpen wij je graag verder. Hiervoor kun je contact opnemen met onze afdeling opleidingen & congressen via 010 224 80 05 of via opleidingen@rendement.nl.
Ik heb mij ingeschreven voor een opleiding, maar ik ben op één van de opleidingsdagen verhinderd. Kan ik deze dag inhalen?
Hiervoor kun je contact opnemen met de afdeling opleidingen & congressen via 010 224 80 05 of via opleidingen@rendement.nl.
Hoe krijg ik als abonnee korting?
Als abonnee krijg je korting op al onze opleidingen en congressen en als Premium-abonnee profiteer je zelfs van nog meer korting. Op het inschrijvingsformulier zie je direct welke korting voor jou van toepassing is.
Waar vind ik meer informatie over het volgen van een incompanytraining?
Alle opleidingen en trainingen die wij aanbieden, kunnen ook incompany gegeven worden. Een incompanytraining wordt perfect afgestemd op de doelgroep, dus ook op jouw organisatie. Daarnaast bespaar je veel geld, want een incompanytraining is in verhouding een stuk voordeliger dan als de deelnemers zich opgeven voor een training met een open inschrijving.
Heb je interesse in één van onze opleidingen exclusief bij jou op kantoor? Dat is mogelijk. Ontdek wat jouw voordeel is en vraag vrijblijvend informatie op maat aan via incompany@rendement.nl of via 010 224 80 05.
Hoe dien ik een klacht in?
Dit kan door het invullen van het klachtenformulier.
Adverteren in Rendement
Kan ik adverteren in één van de Rendement-edities?
Rendement Uitgeverij biedt je verschillende mogelijkheden om je product en/of dienst onder de aandacht te brengen van vakprofessionals. Een unieke formule van onder andere acht vakbladen en themadossiers maakt het mogelijk om per doelgroep een gerichte boodschap te communiceren. Zo bereik je je doelgroep(en) op een zeer effectieve manier. Wil je meer weten over de advertentiemogelijkheden in de verschillende vakbladen van Rendement? Neem dan contact met Arnout Bonselaar van onze afdeling advertentieacquisitie via 010 224 80 33.
Redactie
Waarom wordt bij Rendement altijd over 'hij' gesproken?
In de print-uitgaven van Rendement en op Rendement Online wordt altijd naar werknemers of werkgevers verwezen in de mannelijke vorm. Dit hanteren we als neutrale vorm om onze informatie goed leesbaar te houden. We bedoelen in zo'n geval ook mensen die zich niet als man identificeren. Alleen als uit de context blijkt dat het niet om een man gaat, spreken we bijvoorbeeld over ‘werkneemster’ of ‘zij’. Bijvoorbeeld bij de beschrijving van rechtszaken.
Waarom gebruikt Rendement soms aanspreekvorm 'je' en soms 'u'?
Het is bij Rendement 25 jaar gebruikelijk geweest om de lezer met 'u' aan te spreken. Omdat in 2024 uit onze lezersonderzoeken bleek dat veruit de meeste lezers er geen bezwaar tegen hebben om getutoyeerd te worden – of hier zelfs de voorkeur aan geven – is de aanspreekvorm met ingang van 2025 'je'. Op Rendement Online gebruiken we de nieuwe aanspreekvorm voor alle vakinformatie met een publicatiedatum in of na 2025.
Kan ik een inhoudelijke vraag stellen aan de redactie?
Het is niet mogelijk om een inhoudelijke vraag aan de redactie te stellen. Als je een account hebt aangemaakt op Rendement Online, kun je eenmalig kosteloos een vraag stellen aan een adviseur van de adviesdesk van Rendement Online. Met een abonnement op Rendement Online kun je onbeperkt je praktijkvragen stellen aan de adviesdesk.
De redactie is wel bereikbaar voor vragen over onze vakinformatie. Als vakinformatie uit een vakblad, themadossier of op Rendement Online niet duidelijk is, kun je dit mailen aan redactie@rendement.nl.
Hoe kan ik een persbericht aan de redactie sturen?
Je kunt je persbericht sturen naar redactie@rendement.nl.
Ik wil graag een artikel aanleveren. Hoe kan ik dit het beste doen?
Je kunt hiervoor het beste contact opnemen met onze redactie via redactie@rendement.nl.
Financiële zaken
Hoe kan ik betalen?
Op de factuur staat het rekeningnummer vermeld dat je kunt gebruiken om de factuur te betalen. Het rekeningnummer is NL24 INGB 0006 4159 44 of NL11 RABO 0375 6120 84. Je ziet op je factuur welk rekeningnummer je moet gebruiken. Je kunt het totaalbedrag van de factuur overmaken naar het juiste rekeningnummer t.n.v. Rendement Uitgeverij o.v.v. het factuurnummer.
Wat is het correcte rekeningnummer voor het betalen van een factuur?
Vanaf eind 2023 hanteren wij twee verschillende rekeningnummers, namelijk NL24 INGB 0006 4159 44 en NL11 RABO 0375 6120 84. Beide rekeningnummers staan op naam van Rendement Uitgeverij. Op de factuur staat het rekeningnummer vermeld dat van toepassing is voor de specifieke factuur die je hebt ontvangen. Vermeld altijd het factuurnummer bij je betaling.
Welke referentie moet ik gebruiken bij het betalen van de factuur?
Om de betaling van je factuur goed te kunnen verwerken ,verzoeken wij je vriendelijk om het referentienummer dat op de factuur staat te vermelden bij de betaling. Deze referentie staat links op de factuur en ziet er bijvoorbeeld als volgt uit: 2083 8893 3300 1765. Als je overige vragen hebt over het referentienummer kun je contact opnemen met onze klantenservice.
Ik heb de factuur betaald, maar ik ontvang een herinneringsfactuur. Hoe kan dit?
Het kan gebeuren dat je betaling niet goed in onze administratie is verwerkt. In dit geval kun je een betalingsbewijs inclusief je rekeningnummer en de betaaldatum sturen naar onze klantenservice via info@rendement.nl. De klantenservice zal indien mogelijk je betaling verwerken in onze administratie. Het kan ook zijn dat je betaling en de herinneringsfactuur elkaar hebben gekruist. Om dit te controleren kun je eveneens contact opnemen met onze klantenservice.
Wat is de betalingstermijn?
De factuur moet worden voldaan binnen 30 dagen na de factuurdatum. Indien een tijdige betaling uitblijft, zullen er uiteindelijk kosten in rekening gebracht worden. Lees hier meer over in onze algemene voorwaarden .
Is het mogelijk om middels een automatisch incasso te betalen?
Dit is niet mogelijk. Facturen worden niet automatisch geïncasseerd. Je kunt het openstaande bedrag naar ons overmaken onder vermelding van het referentienummer.
Kan ik de factu(u)r(en) digitaal ontvangen?
Ja dat kan. Je kunt via rendement.nl/factuur je e-mailadres voor facturatie aan ons doorgeven. Je ontvangt je factuur dan vervolgens in pdf-formaat op het door jou opgegeven e-mailadres.
Ik wil graag aanvullende/andere gegevens of een ordernummer op de factuur vermeld hebben. Kan dit?
Het is mogelijk om andere of aanvullende gegevens te vermelden op de factuur. De gegevens kun je onder vermelding van je debiteurnummer en het betreffende factuurnummer doorgeven aan onze klantenservice. Indien gewenst sturen wij je een nieuwe factuur met de aangepaste gegevens.
Ik heb een brief ontvangen van een incassobureau of gerechtsdeurwaarder, wat moet ik nu doen?
Als de betaling van een factuur na het verzenden van de betalingsherinneringen nog niet door ons is ontvangen, dragen wij de vordering over aan een incassobureau. Vanaf dat moment heeft onze klantenservice geen inzicht meer in het invorderingsproces. Als je vragen hebt over de brief van het incassobureau of de vordering, kun je rechtstreeks contact opnemen met het incassobureau via de contactgegevens die op de brief staan.
Hoe dien ik een klacht in?
Dit kan door het invullen van het klachtenformulier.
Service en contact
Hoe kan ik contact opnemen met Rendement Uitgeverij?
Je kunt telefonisch contact opnemen met onze klantenservice op werkdagen van 9:00 uur tot 17:00 uur via 010 243 39 33. Buiten kantoortijden kun je ook gebruikmaken van het contactformulier op onze website.
Waar kan ik terecht als ik een klacht heb?
Wat jammer dat je ontevreden bent. Als je een klacht hebt over één van onze producten of over de dienstverlening, kun je dit doorgeven via onze klachtenpagina. Wij nemen zo snel mogelijk contact op.