Klantenservice Rendement Uitgeverij

Heeft u een vraag over de dienstverlening van Rendement Uitgeverij? Graag helpen wij u aan een passend antwoord. U kunt hieronder de veelgestelde vragen raadplegen. Staat het antwoord op uw vraag er niet bij, neem dan gerust contact met ons op.

Open het algemene contactformulier

Wilt u dat een medewerker van de klantenservice van Rendement telefonisch contact met u opneemt? Laat dan hier uw gegevens achter.

Antwoorden op veelgestelde vragen

Gegevens abonnementen

Welke abonnementen biedt Rendement Uitgeverij?

  • Professional/ Professional+/ Professional Totaal
    Met een Professional-abonnement bent u altijd op de hoogte van de belangrijkste ontwikkelingen op uw vakgebied. Hieronder ziet u de verschillende abonnementsvormen en wat hierbij inbegrepen zit.

      Professional  Professional+  Professional Totaal 
     Vakblad  Ja Ja Ja
     Rendement Online  Ja Ja Ja
     Themadossier Nee Ja Ja
     Fundament Nee Nee Ja
     2 extra licenties Ja Ja Ja
    Sluit uw abonnement af op www.rendement.nl/abonnementen
  • Fundament
    Met Fundament heeft u uw meest complete digitale vakbibliotheek in handen. Daarnaast heeft u ook onbeperkt toegang tot alle functionaliteiten van Rendement Online vol actueel nieuws, verdiepende artikelen en praktische tools. En wist u dat u uw abonnement kunt delen met uw collega’s? Er zijn namelijk twee extra licenties bij de prijs inbegrepen. Sluit hier uw abonnement af.
  • Rendement Online
    Met ons digitale platform Rendement Online heeft u altijd toegang tot het laatste nieuws in uw vakgebied en exclusieve diensten zoals checklists, verdiepingsartikelen, voorbeelddocumenten en rekentools. Ook heeft u toegang tot de experts in onze adviesdesk, waardoor u per jaar honderden euro’s aan consultancy kunt besparen.
  • Vakbladen
    Met een Rendement vakblad bent u altijd op de hoogte van alle veranderingen binnen uw vakgebied. Een vakblad ontvangt u als abonnee van Professional, Professional+ of Professional Totaal. Binnen een abonnement zijn de vakbladen ook digitaal te lezen in MijnBibliotheek. Wilt u zich alleen abonneren op een vakblad? Dat kan! Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.
  • Dossiers
    Elk themadossier staat in het teken van één specifiek onderwerp. In circa 96 pagina's wordt een onderwerp in begrijpelijke taal van A tot Z uit de doeken gedaan inclusief tips en adviezen, voorbeelden en indien van toepassing modelovereenkomsten en contracten. De dossiers verschijnen 6 keer per jaar. Een dossier ontvangt u als abonnee van Professional+ of Professional Totaal. Binnen een abonnement zijn de dossiers ook digitaal te lezen in MijnBibliotheek. Daarnaast kunt u zich abonneren op alleen een Rendement Themadossiers of u kunt één specifiek themadossier los bestellen. Ga hiervoor naar onze webshop.
  • Boeken
    Naast abonnementen geven we ook boeken uit. Kijk voor een overzicht van al onze boeken én het bestellen van een boek op www.rendement.nl/boeken.
  • MijnBibliotheek
    In MijnBibliotheek vindt u het digitale archief van de verschenen uitgaven binnen uw abonnement. U kunt uw vakblad of dossier digitaal lezen als doorbladerbaar PDF.
  • Archiefservice
    Met een abonnement op de Archiefservice kunt u in MijnBibliotheek uitgaven tot 5 jaar terug inzien en ontvangt u jaarlijks een digitale terugblik. Ook heeft u de mogelijkheid om een bewaarband te ontvangen om uw eigen uitgaven te archiveren. De Archiefservice is standaard onderdeel van al onze Professional-abonnementen.
Waar vind ik de abonnementsvoorwaarden?
Ga hiervoor naar www.rendement.nl/av.

Wat is de looptijd van mijn abonnement?
De looptijd van uw abonnement staat op de factuur. Heeft u de factuur niet bij de hand? Dan kan onze klantenservice u ook de looptijd van uw abonnement doorgeven. Bel hiervoor op werkdagen tussen 9:00 en 17:00 uur naar 010 – 243 39 33.

Wat is de opzegtermijn van mijn abonnement?
De opzegtermijn is twee maanden voor de einddatum van uw huidige abonnementsperiode. Bij proefabonnementen met een looptijd korter dan vier maanden hanteren we een opzegtermijn van één maand voor het einde van de abonnementsperiode.

Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?
Dit kan via het opzegformulier. Zodra de opzegging is verwerkt, ontvangt u een bevestiging per e-mail. In deze bevestiging staat wanneer het abonnement stopt. Indien er opgezegd wordt na het verstrijken van de opzegtermijn, wordt het abonnement aan het einde van de volgende periode gestopt.

Waar vind ik de tarieven?
Ga voor de actuele tarieven naar onze tarievenpagina.

Waar vind ik mijn abonneenummer?
Uw abonneenummer staat op het etiket van het vakblad of dossier dat u per post ontvangt. Ook kunt u deze terugvinden op uw laatste factuur.

Hoe kan ik de tenaamstelling van een abonnement wijzigen?
Neem contact op met onze klantenservice via het contactformulier. Vermeld om welk abonnement het gaat en de NAW-gegevens inclusief e-mailadres van zowel de oude als nieuwe contactpersoon van het abonnement.

Hoe kan ik het factuur- of verzendadres aanpassen?
Neem contact op met onze klantenservice via het contactformulier. Vermeld om welk abonnement het gaat en zowel het oude als het nieuwe adres.

Hoe kan ik een lopend abonnement omzetten naar een andere titel?
Neem hiervoor telefonisch contact op met onze klantenservice op werkdagen tussen 9:00 en 17:00 uur via 010 – 243 39 33.

Ik ben particulier, kan ik ook een abonnement via Rendement afsluiten?
Het is mogelijk om als particulier een abonnement af te sluiten. Neem hiervoor telefonisch contact op met onze klantenservice op werkdagen tussen 9:00 en 17:00 uur via 010 – 243 39 33.

Kan ik de vakbladen ook digitaal lezen?
Dit kan via MijnBibliotheek binnen uw eigen MijnRendement-account.

Hoe kan ik mij afmelden voor aanbiedingen?
Dit kan via het contactformulier.

 

Het MijnRendement-account

Wat is een MijnRendement-account?
Met een MijnRendement-account heeft u inzicht in uw abonnementen en deelnames aan evenementen. Via uw MijnRendement-account heeft u toegang tot de vakinformatie behorende bij uw abonnement. Ook kunt u uw gegevens via uw account wijzigen.

Hoe kan ik een MijnRendement-account aanmaken?
U kunt kosteloos een MijnRendement-account aanmaken. Als u een abonnement heeft of deelneemt aan een evenement, dan ontvangt u een registratielink om uw account aan te maken.

Ik ben ingelogd, maar heb geen toegang tot alle vakinformatie. Hoe kan dit?
Het kan zijn dat u met een ander e-mailadres bent ingelogd dan het e-mailadres dat gekoppeld is aan het abonnement. Onze klantenservice helpt u graag verder.

Kan ik MijnRendement-account delen met mijn collega’s?
Het MijnRendement-account is strikt persoonlijk en niet bedoeld om te delen met anderen. U kunt 2 licenties per Professional-abonnement toewijzen aan 2 collega’s binnen uw bedrijf. Zij profiteren dan kosteloos van uw abonnement.

Hoe wijs ik licenties toe binnen de MijnRendement-omgeving?
Log hiervoor in op www.mijnrendement.nl. Bij het onderdeel ‘mijn producten’ ziet u bij per abonnement de optie ‘licenties beheren’.

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?
Kies op www.mijnrendement.nl voor ‘wachtwoord vergeten’. U kunt dan zelf uw wachtwoord resetten.

Hoe kan ik mijn accountgegevens wijzigen?
Als u ingelogd bent op www.mijnrendement.nl, kunt u uw gegevens wijzigen. Als uw gebruikersnaam/e-mailadres gewijzigd dient te worden, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

Hoe kan ik mijn account verwijderen?
Stuur hiervoor een mail naar klantenservice@rendement.nl met daarin in ieder geval het e-mailadres behorende bij het account dat verwijderd dient te worden.

Ik heb problemen met mijn account.
Onze klantenservice staat voor u klaar om u te helpen. Bel op werkdagen tussen 9:00 en 17:00 uur naar 010 – 243 39 33 om uw probleem op te laten lossen.

 

Nieuwsbrieven

Is de wekelijkse e-mailnieuwsbrief onderdeel van mijn abonnement op Rendement.nl?
Als abonnee ontvangt u iedere week de e-mailnieuwsbrief. De e-mailnieuwsbrief is onderdeel van uw abonnement. Heeft u geen abonnement, dan kunt u ook een gratis versie van de e-mailnieuwsbrief aanvragen. U kunt zich aanmelden voor zowel de abonneenieuwsbrief als de gratis nieuwsbrief voor niet-abonnees.

Hoe kan ik me aanmelden voor de e-mailnieuwsbrief?
U kunt zich aanmelden voor zowel de abonneenieuwsbrief als de gratis nieuwsbrief voor niet-abonnees.

Hoe geef ik een e-mailadreswijziging door voor de e-mailnieuwsbrief?
U kunt een e-mailadreswijzging eenvoudig aan ons doorgeven.

Hoe meld ik me af voor een e-mailnieuwsbrief?
Het afmelden van een e-mailnieuwsbrief kan op verschillende manieren:
1. Via de afmeldlink aan de onderzijde van elke e-mailnieuwsbrief.
2. Rechtstreeks bij onze klantenservice of via 010-2433933.
3. Hieronder kunt u zich direct afmelden voor de nieuwsbrieven van Rendement. We maken onderscheid tussen gratis- en abonneenieuwsbrieven. U kunt in de nieuwsbrief rechtsboven zien welke nieuwsbrief u ontvangt: 'Wekelijkse abonnee e-nieuwsbrief' voor abonnees en 'wekelijkse e-nieuwsbrief' voor de gratis nieuwsbrieven.

U kunt zich hieronder afmelden voor de nieuwsbrief van:

Hoe dien ik een klacht in?
Dit kan door het invullen van het klachtenformulier.

 

Opleidingen en congressen

Waar vind ik het overzicht van alle congressen van Rendement?
Op onze website kunt u een compleet overzicht van al onze congressen vinden.

Waar vind ik het overzicht van alle opleidingen van Rendement?
Op onze website kunt u een compleet overzicht van al onze opleidingen vinden. Ook kunt u onze digitale opleidingsgids aanvragen.

Wie geeft mij meer informatie of advies over  congressen of opleidingen?
Hiervoor kunt u contact opnemen met de afdeling opleidingen & congressen via (010) 224 80 05. 

Hoe kan ik me inschrijven voor een congres of opleidingen van Rendement?
Klik op het congres van uw keuze. Klik op de knop 'Inschrijven' en vul het inschrijfformulier in. Nadat u alle gegevens heeft ingevuld, klikt u onderaan de pagina weer op 'inschrijven'.

Kan ik meerdere mensen tegelijk inschrijven voor een congres?
Bij de inschrijving kunt u meerdere deelnemers opgeven. Neem bij meer dan vijf deelnemers contact op met de afdeling opleidingen & congressen via (010) 224 80 05.

Ik heb mij aangemeld voor een congres of opleiding en ik heb hier nog een vraag over.
Kunt u het antwoord op uw vraag niet vinden op deze website, dan helpen wij u graag verder. Hiervoor kunt u contact opnemen met onze afdeling opleidingen & congressen via (010) 224 80 05.

Ik heb mij ingeschreven voor een opleiding, maar ik ben op één van de opleidingsdagen verhinderd. Kan ik deze dag inhalen?
Hiervoor kunt u contact opnemen met de afdeling opleidingen & congressen  via (010) 224 80 05. 

Hoe krijg ik als abonnee korting?
Als abonnee krijgt u korting op al onze opleidingen en congressen en als Premium-abonnee profiteert u zelfs van nog meer korting. Op het inschrijvingsformulier ziet u direct welke korting voor u van toepassing is.  

Waar vind ik meer informatie over het volgen van een incompanytraining?
Alle opleidingen en trainingen die wij aanbieden, kunnen ook incompany gegeven worden. Een incompanytraining wordt perfect afgestemd op de doelgroep, dus ook op uw organisatie. Daarnaast bespaart u veel geld, want een incompanytraining is in verhouding namelijk een stuk voordeliger dan wanneer de deelnemers zich opgeven voor een training met een open inschrijving.
Heeft u interesse in één van onze opleidingen exclusief bij u op kantoor? Dat is mogelijk. Ontdek wat uw voordeel is en vraag vrijblijvend informatie op maat aan via incompany@rendement.nl of via (010) 224 80 05.

Hoe dien ik een klacht in?
Dit kan door het invullen van het klachtenformulier.

Adverteren in Rendement

Kan ik adverteren in één van de Rendement-edities?
Rendement Uitgeverij biedt u verschillende mogelijkheden om uw product en/of dienst onder de aandacht te brengen van vakprofessionals in het MKB en non-profitorganisaties. Een unieke formule van onder andere 13 vakbladen en themadossiers maakt het mogelijk om per doelgroep een gerichte boodschap te communiceren. Zo bereikt u uw doelgroep(en) op een zeer effectieve manier. Wilt u meer weten over de advertentiemogelijkheden in de verschillende vakbladen van Rendement? Neem dan contact met Arnout Bonselaar van onze afdeling advertentieacquisitie via 010-2248033.

Redactie

Kan ik een inhoudelijke vraag stellen aan de redactie?
Het is niet mogelijk om een inhoudelijke vraag aan de redactie te stellen. Indien u een account heeft aangemaakt op Rendement.nl kunt éénmalig kosteloos één vraag stellen aan één van de adviseurs van Rendement.nl. Als u een abonnement heeft op Rendement.nl, kunt u onbeperkt uw vragen stellen aan onze adviseurs.

Hoe kan ik een persbericht aan de redactie sturen?
U kunt uw persbericht sturen naar redactie@rendement.nl.

Ik wil graag een artikel aanleveren. Hoe kan ik dit het beste doen?
U kunt hiervoor het beste contact opnemen met onze redactie via redactie@rendement.nl.

Financiële zaken

Hoe kan ik betalen?
Op de factuur staat het rekeningnummer vermeld dat u kunt gebruiken om de factuur te betalen. Het rekeningnummer is NL24 INGB 0006 4159 44 of NL11 RABO 0375 6120 84. U ziet op uw factuur welk rekeningnummer u dient te gebruiken. U kunt het totaalbedrag van de factuur overmaken naar het juiste rekeningnummer t.n.v. Rendement Uitgeverij o.v.v. het factuurnummer.

Wat is het correcte rekeningnummer voor het betalen van een factuur?
Vanaf eind 2023 hanteren wij twee verschillende rekeningnummers, namelijk NL24 INGB 0006 4159 44 en NL11 RABO 0375 6120 84. Beide rekeningnummers staan op naam van Rendement Uitgeverij. Op de factuur staat het rekeningnummer vermeld dat van toepassing is voor de specifieke factuur die u heeft ontvangen. Vermeld altijd het factuurnummer bij uw betaling.

Welke referentie moet ik gebruiken bij het betalen van de factuur?
Om de betaling van uw factuur goed te kunnen verwerken verzoeken wij u vriendelijk het referentienummer dat op de factuur vermeld staat te vermelden bij de betaling. Deze referentie staat links op de factuur en ziet er bijvoorbeeld als volgt uit: 2083 8893 3300 1765. Indien u overige vragen heeft over het referentienummer kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

Ik heb de factuur betaald, maar ik ontvang een herinneringsfactuur. Hoe kan dit?
Het kan gebeuren dat uw betaling niet goed in onze administratie is verwerkt. In dit geval kunt u een betalingsbewijs inclusief uw rekeningnummer en de betaaldatum sturen naar onze klantenservice via info@rendement.nl. De klantenservice zal indien mogelijk uw betaling verwerken in onze administratie. Het kan ook zijn dat uw betaling gekruist is met het versturen van de herinneringsfactuur. Om dit te controleren kunt u eveneens contact opnemen met onze klantenservice

Wat is de betalingstermijn?
De factuur dient te worden voldaan binnen 30 dagen na de factuurdatum. Indien een tijdige betaling uitblijft zullen er uiteindelijk kosten in rekening gebracht worden. Lees hier meer over in onze algemene voorwaarden .

Is het mogelijk om middels een automatisch incasso te betalen?
Dit is niet mogelijk. Facturen worden niet automatisch geïncasseerd. U kunt het openstaande bedrag naar ons overmaken onder vermelding van het referentienummer. 

Kan ik de factu(u)r(en) digitaal ontvangen?
Ja dat kan. U kunt via rendement.nl/factuur uw e-mailadres voor facturatie aan ons doorgeven. U ontvangt uw factuur dan vervolgens in pdf-formaat op het door u opgegeven e-mailadres.

Ik wil graag aanvullende/andere gegevens of een ordernummer op de factuur vermeld hebben. Kan dit?
Het is mogelijk om andere of aanvullende gegevens te vermelden op de factuur. De gegevens kunt u onder vermelding van uw debiteurnummer en het betreffende factuurnummer doorgeven aan onze klantenservice. Indien gewenst sturen wij u een nieuwe factuur met de aangepaste gegevens.

Ik heb een brief ontvangen van CBMK Incasso, wat moet ik nu doen?
Wanneer de betaling van een factuur na het verzenden van de betalingsherinneringen nog niet door ons is ontvangen, dragen wij de invordering over aan een incassobureau. Vanaf dat moment heeft onze klantenservice geen inzicht meer in het invorderingsproces. Indien u vragen heeft over de brief van het incassobureau of de vordering, kunt u rechtstreeks contact opnemen met het incassobureau via de contactgegevens die op de brief staan vermeld.

Hoe dien ik een klacht in?
Dit kan door het invullen van het klachtenformulier.

Service en contact

Hoe kan ik contact opnemen met Rendement Uitgeverij?
U kunt telefonisch contact opnemen met onze klantenservice op werkdagen van 9:00 uur tot 17:00 uur via 010 – 243 39 33. Buiten kantoortijden kunt u ook gebruik maken van het contactformulier op onze website.

Waar kan ik terecht als ik een klacht heb?
Wat jammer dat u ontevreden bent. Als u een klacht heeft over één van onze producten of over de dienstverlening, kunt u dit doorgeven via onze klachtenpagina. Wij nemen zo snel mogelijk contact op.