VERDIEPINGSARTIKEL

Aandachtspunten bij internationaal ondernemen

10 november 2023 6 minuten Door redactie

Misschien ziet u juist in deze roerige tijden kansen om uw ondernemingsactiviteiten over de grens uit te breiden. De eerste stap is dan helder formuleren wat u precies wilt bereiken in het buitenland én op welke manier u al die plannen denkt te kunnen realiseren. Dit dwingt u om goed na te denken over uw ambities en de uitvoerbaarheid en de haalbaarheid daarvan.

Als u de stap naar het buitenland wil maken, moet u beginnen met het bepalen van uw strategie. Over het algemeen liggen hier drie strategische afwegingen aan ten grondslag: kostenverlaging, productdifferentiatie en marktvergroting.

Voor de meeste ondernemingen is het verlagen van de kosten één van de belangrijkste redenen om ‘internationaal’ te

Maak een account aan, je hoeft geen abonnee te zijn om het artikel te kunnen lezen


Al een account? Log in.

Kies een wachtwoord van tenminste 8 tekens.

Vul wee keer hetzelfde wachtwoord in.

Vul uw organisatie in.