VERDIEPINGSARTIKEL

Sta eens stil bij de vraag waarom uw organisatie werkt met kpi’s

11 januari 2021 6 minuten Door redactie

Als bestuurder van een non-profitorganisatie ontkomt u er niet aan: kritieke prestatie-indicatoren (KPI’s). Ze helpen u om de prestaties van uw organisatie, afdelingen en individuele werknemers te meten.

KPI’s maken inzichtelijk in hoeverre doelen zijn behaald en waar nog werk aan de winkel is. Ze kunnen het besturen van uw organisatie makkelijker maken, maar voorkom dat uw werk ingewikkelder wordt door een wildgroei aan KPI’s.

Voordat u duikt in de KPI’s van uw eigen organisatie, is het verstandig om eens stil te staan bij de vraag waarom u überhaupt KPI’s gebruikt. Misschien wilt u monitoren hoe goed alle werknemers hun werk doen of wilt u ze gebruiken om uw directieleden te informeren over de stand

Maak een account aan, je hoeft geen abonnee te zijn om het artikel te kunnen lezen


Al een account? Log in.

Kies een wachtwoord van tenminste 8 tekens.

Vul wee keer hetzelfde wachtwoord in.

Vul uw organisatie in.